Hop til indhold

prioritering af skumring ved tænd/sluk alt


Recommended Posts

Hejsa.Håber der er nogle der kan hjælpe mig.Jeg står og skal programmere noget lys således at det bliver prioritet af skumringen, når jeg trykker sluk alt og når der trykkes tænd alt skal skumrings funktion slås fra.Problemet er nemlig at, hvis jeg tænder lyset på tænd alt når det er mørkt, slukker det så snart skumringen registrere det er lyst og det skal det ikke.Derimod skal skumringen overtage, når der trykkes sluk alt.Jeg er virkelig lost her, så håber der er nogle der kan hjælpe.På forhånd tak.Det er i IHC Visual 1.32Mvh. Ronni

Link til kommentar
Del på andre sites

Uden at have set dit program er det lidt svært at sige helt eksakt, men mon ikke FB 4.10. Betinget blok vil kunne bruges et eller andet sted.Prøv at vedhæfte dit program så vi kan komme med eksempler på løsniger.Og næste gang kunne du poste denne type spørgsmål direkte i Visual 1.0 Prrogramerings gruppen istedet for generelt ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for dit hurtige svar og beklager fejlplaceringen i forummet.du kan godt få et ex. på programmet, men har kun rodet med mit problem, så andet er der ikke i programmet.for at gå mere i dybden med problemet så har jeg tilføjet FB 2.1.3 og sluk/tænd alt FB 2.1.1.aog det virker som sådan også fint nok, men hver gang jeg trykker tænd alt går "udgang for konstantlys indikator skftevis i on/off og det vil jeg ikke have den skal gøre den skal kun gå på on og så off når jeg trykker sluk alt.Håber i kan hjælpe :)

test.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for forslaget, men syntes desværre ikke den gør hvad jeg ønsker :( Sådan som du har gjort slukker du bare for skumring, på samme måde som FB 2.1.3 som jo gør når man skifter den fra man. til auto.Problemet er stadigt at man skifter mellem man/auto, hver gang man trykker på tænd alt.Det skal være sådan at lige meget hvor mange gange man trykker på tænd alt, vil der være sat til man. og når man så trykker på sluk alt, skal den går på auto.men det kan da være din ide med permitter og inverter kan bruges, hvis det viser sig at jeg ikke kan bruge FB 2.1.3.Men ellers tak for hjælpen :) og du må meget gerne komme med andre forslag hvis du kan knække den :) Mvh. Ronni

Link til kommentar
Del på andre sites

OK, tror jeg har den nu.Det skyldes formentlig at FB 2.1.3 er beregnet til 1-tast styring der skiftevis KIP´r udgangen ved aktivering af indgangen.Jeg har lavet lidt om i FB koden så den følger indgangen. Den bliver jo holdt høj af FB 2.1.1a 1. gang der trykkes på tænd-alt. Og ligemeget hvor mange der efterfølgende bliver trykket på tænd alt forbliver udgange høj.Jeg har også rettet lidt i de andre FB da deres initial værdier tilsyneladene altid starter i Off og ikke bliver opdateret korret. Ihverttilfælde ikke i simuleringen.magnet.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok