Hop til indhold
  • 0

udfordring med pir styring af lys


Søren Bjerring
 Share

Spørgsmål

Jeg har en lille udfordring med styring af mit lys. 1. mit lys i værelserne skal tændes vha. et tryk.2. det skal slukke når der ikke har været bevægelse i rummet x antal min.3. det skal være muligt at overstyre sluk selv funktionen vha. et langt tryk på afbryderen.Har sådan set fået det til at virke med FB 1.4.02.d, FB 4.1.15 og FB 1.1.10. Jeg synes bare det er mega bøvlet at hver gang jeg skal ha' en lille lampe til at virke kræver det 3 FB. Det må kunne gøres smartere.....Pir-signalet kommer fra en indgang der er koblet til min alarm.Håber i kan hjælpe mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lars Tusind tak for FB. Den er tæt på verdensklasse :) .Tror du det ville være muligt at lave FB på den måde at den ikke gik i ind og ud af "pir-mode" men at man lavede et langt tryk når man ville tænde den uden pir, men et kort tryk slukkede den igen og næste gang man trykkede på den ville den gå pir-mode? Derudover kunne det er også være kanont hvis timeren startede når man tændte lyset i pir-mode, uanset om pir'en blev påvirket eller ej, så man var sikkert på at lyset slukkede.Venlig hilsenSøren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jammen vi prøver bare igen. Den første gjorde ellesr nøjagtig som beskrevet i dit første indlæg. Men vi har da alle lov til at blive klogere :laugh: Prøv så med denne hvor:Kort tryk tænder udgang Lys med timer hvis lys er slukket. Hvis lys er tændt slukkes det. PIR forlænger/fornyer sluktimer.Langt tryk tænder lys uden PIR og timer funktion. Skal derfor altid slukkes igen vha kort tryk.post-2071-13549256791393_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok