Hop til indhold
  • 0

hvor meget kan man koble på en controller?


Michael Pedersen
 Share

Spørgsmål

Hej,Jeg har lavet en ca. liste over de ting jeg vil have tilknyttet min IHC controller, men jeg har ikke helt styr på hvor meget man kan koble på sådan en controller.Her er listen1 IHC Control® Controller Visual med Viewer 5 IHC Control® Input 24 V d.c./24 mA med 16 indgange 9 IHC Control® Output 230 V a.c.10 A med 8 udgange 9 IHC Control® Dimmer 300 UNI 1 IHC Control® Strømforsyning 72 W 1 IHC Control® Output 24 V d.c. med 8 udgange" 1 IHC Control® Alarm backup inkl. akkumulator 12 V 1 IHC Control® Alarm kodetastatur IP55 På forhånd takMichael

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej MichaelMig bekendt har du 128 trådede indgange og 128 trådede udgange at gøre godt med. Det vil som udgangspunkt fordele sig på 8 indgangsmoduler af 16 indgange, og 16 udgangsmoduler af 8 udgange.Umiddelbart vil jeg mene at ovenstående godt vil kunne adresseres af controlleren.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jep, som OBJ siger har du 128 indgange, og 128 udgange (8 indgangsmoduler og 16 udgangsmoduler).(Der forsvinder 16 indgange, og 16 udgange hvis du begynder at koble en ekstra controller til. Og der kan, sættes 2 input moduler på hver indgangsdatalinie, hvis du bruger input230)Værd opmærksom på at alarm-backup tager 2 indgange, hvis du skal vide om 24V og 12V er "OK".Kodetastaturet benytter 3 indgange, og 1 udgang.(4 indgange hvis du tæller sabotage-kredsen med)UNI300 bruger 1 udgang på output 24, og da du har 9 stk, bør du nok ha' et output 24 modul mere end du har nævnt.Men ellers lyder det meget fornuftigt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej JakobJeg tillader mig lige at ændre lidt kurs på tråden her, nu hvor du nævner tilslutning af ekstra controller.Vil man skulle have to projektfiler, eller kan det håndteres i samme? Hvordan med Scene View? Vil man i sådan en opstilling skulle tilslutte begge controllere til sit LAN, eller hvad er hensigtsmæssigt?Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, man skal desværre ha' projekt filer, og hvis de skal snakke sammen, så er det at du blokerer 16 ind og udgange på hver.Der kan så også kun overføres det antal signaler mellem dem (32 hvis du kobler flere ind og udgange sammen).SceneView skal du også ha' 2 af..LK påstår at de arbejder på at få en smartere sammenkobling af controllere, og også at de arbejder på at kunne få flere controllere ind i samme Scene. Men hvornår der sker noget, kan ikke en gang guderne fortælle os.Men ja, du skal så også sætte begge controllere på LAN.Jeg har selv 2 controllere. Den ene bruger jeg til lyset, den anden bruger jeg til Alarmer. Altså indbrud, røg og lækage.Jeg har forbundet udgangslinie 15, fra alarm-controlleren, til indgangslinie 8 på lys-controlleren.Når jeg kun forbinder det den vej, kan jeg kun overføre 16 signaler fra alarm til lys, og ikke noget den anden vej.Men som det ser ud på din liste, så tror jeg ikke du behøver spekulere så meget på at benytte 2 controllere.PS.Mht. lysdæmpere, det ved jeg godt du ikke har spurgt efter, så benytter jeg mig af de trådløse, de sidder blot lige under min el-tavle. Når jeg benytter trådløse, bruger de ingen udgange fra controlleren. Plus at de er blevet intelligente, og kan vise hvor stor lysstyrken er i %, samt give signal tilbage om lyset er tændt eller slukket.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok