Hop til indhold
  • 0

Hjælp til IHC Net


henrik
 Share

Spørgsmål

Jeg har lavet IHC Net i hele huset, trukket kabel ud til alle værelser, og lavet en tavle med krysfeldt i bryggerset.jeg har fiber net fra Dong. og her er det, det går galt, hvordan skal man til slutte sin IHC Net installation med fiber boksen på en smart måde.Jeg har brugt det rigtige kabel som LK forskriver, S/STP LSFR0H 4x2xAWG23.men jeg kan ikke finde nogle RJ45 stik som passer til kablet.så hvis i har nogle forslag til en smart måde som i har gjort, eller noget

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis vi tager udgangspunkt i, at din Dong fiberboks og IHC net krydsfeltet er placeret nogenlunde samme sted, tror jeg at jeg ville købe et færdigt fabrikeret kabel. Det kan muligvis være svært at finde et kabel, som lever op til de specs. der er på det LK kabel du har, og som jeg går ud fra du har trukket mellem krydsfeltet og tilslutningerne i de enkelte rum i huset. Et bud kunne være nogle som de her: http://www.danbit.dk/produkter/2714.phtmlMen men. Nu ved jeg ikke hvor hurtigt din Dong fiberforbindelse er, men hvis vi antager at det er en 25Mbit linje, så burde du kunne klare dig med et ganske almindeligt UTP CAT5 patch kable til en 20er.Jeg har ikke sat mig meget ind i IHC net, men årsagen til at du skal bruge den LK anbefalede kabeltype er, at de modulere antennesignaler ud på dit "LAN" om man så må sige. Mit gæt er, at du ikke forringer din installation, ved at bruge et kabel med dårligere spec. til din internetforbindelse.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu kender jeg som sagt meget lidt til IHC Net, så min viden / erfaring baserer sig på LAN netværk i alt almindelighed. Umiddelbart mener jeg din teori med udefrakommende støj via forbindelse mellem fiberlink og IHC switch som lidt teoretisk, selvfølgelig afhængig af IHC switch'ens virkemåde sammenlignet med en traditionel data switch. Hermed ikke sagt, at du er forkert på den overhovedet.Under alle omstændigheder ville jeg ikke være bange for at prøve med et "almindeligt" patch kabel. Du laver næppe uoprettelig skade. Giver det EMC mæssige problemer, jamen så må du jo på jagt efter nogle stik til den kabeltype LK anbefaler :-)Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OBJ skrev:

Nu kender jeg som sagt meget lidt til IHC Net, så min viden / erfaring baserer sig på LAN netværk i alt almindelighed. Umiddelbart mener jeg din teori med udefrakommende støj via forbindelse mellem fiberlink og IHC switch som lidt teoretisk, selvfølgelig afhængig af IHC switch'ens virkemåde sammenlignet med en traditionel data switch. Hermed ikke sagt, at du er forkert på den overhovedet.Under alle omstændigheder ville jeg ikke være bange for at prøve med et "almindeligt" patch kabel. Du laver næppe uoprettelig skade. Giver det EMC mæssige problemer, jamen så må du jo på jagt efter nogle stik til den kabeltype LK anbefaler :-)Hilsner Ole
du har da ret.men IHC net er utrolig følsom, og EMC forkommer mange steder, det er ikke sikkert at det gør i dette tilfælde, men jeg ville være sikker, så det ikke går ud over kvaliten. så for at få det bedste ville jeg ikke spare 250 kr, i et anlæg til 10 gange kablet
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok