Hop til indhold

Hælp lidt for grøn


Recommended Posts

Hej AlleJeg sidder og prøver at lave en lysrute, hvor lyset mellem kl. 20.00 og 7.00, skal dæmpe sig ved aktivering til 30%Hvordan gør jeg det?Jeg har IHC Visual 2,01, efter mine udgange sidder der dimmer 300 uni, hvis det er nogen hjælp.Jeg har også hørt, at man kan lave sine tryk, så hvis man trykker 1 gang, gør den en ting, og hvis man trykker 2 gange gør den noget andet. Hvordan gør man det?På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv at se det vedhæftede.. Jeg har lavet en funktionsblok, samt et eksempel på brugen af det ;)Du skal bruge klemme 3 til niveau styringen.For at gemme den på 30%, så skal du tænde lyset sådan så du tror den er på 30% og give den en gang puls ind på memory 1 (klemme 3) dette kan du gøre via ServiceView.Når man så giver den en kort puls ind, tænder den på det niveau.Med hensyn til et eller to tryk, så er det nok som Thomas siger, et kort og langt tryk du har hørt om. Der findes en funktion til det, men det kræver 2 funktionsblokke, en for kort tryk, og en for langt tryk.Men nu er det så heldigt at jeg selv har været træt af at sætte 2 funktionsblokke ind til det, så jeg har da lavet en samlet ;) Den ligger under FunktionsBlokke i download området herinde på siden.Det kan også godt lade sig gøre at lave en et/to tryks funktion, skal da gerne se på det hvis du hellere vil ha' det?God fornøjelse ;) [file name=tidsstyring_til_lysdaemper.zip size=2859]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/tidsstyring_til_lysdaemper.zip[/file]

tidsstyring_til_lysdaemper.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis viljen er stor nok, så kan man lave alt ;)Hvad har du lavet af spændende styringer i huset?Har du alarm i huset?Man kan jo, som jeg har gjort hjemme hos mig selv, lave sådan at hvis lyset ved kældertrappen er tændt når man slår alarmen fra, så tænder lyset i bryggerset.Når man benytter sluk-alt funktionen ved mine yderdøre, så slukker den lyset i hele huset, men tænder der hvor man står, samt udendørs lyset ved den dør, hvis det altså er mørkt ;)1 minut efter, slukker det sidste lys indendørs, og 5 minutter efter, slukker udendørs lyset også.Man kan også lave endnu mere komplicerede styringer hvis man har lyst, det er kun fantasien der sætter grænsen ;)En dag hvor jeg virkelig keder mig, beskriver jeg et stort projekt jeg er i gang med. Der er en del forskellige funktioner der bliver benyttet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jackop ja alle andreMen jeg tror at der mange som gerne vil hjælpe til at man får en go løsning til sit ihc anlæg og hjælpe med fb blokke som måske virker en gang i mellem ?jeg laver en del ihc igemmel tid man har ikke selv ihc installer i mit hus i nu men det skal det.. også fordi i mit arbejde men noget jeg har fundet ud af ved at læse dette forum er at der kommer en masse ider som man kan bruge i sit arbejde og kunde bliver helt vilddet er f... dejlig at se nogle bliver glad for det som knokker med jeg har lavet et lille program hvor ihcalarm var med i ihc instaltion når man kom hjem og man slug alarm fra tænte den lys hvorkunde gerne vil have det "selvfølig ikke hvis skumringrelæg ment at der var lys nok" + alarm bliv slået til ja så slukker alt lys ja man skal bliver ved en løsninger og jeg også har udtænt for eks. hvor kunde havde en varme vand pumpe til at køre hele tid til varmt vanddet som den gør er hvis man tænder lyset start varmvand pumpen i 15 min og slukker i en time og hvis man stadig væk har lys tænt starte pumpe igen efter en time tid ja der er uenligt mange ting som kan lavet og special hvis man gider og lave sin FB men jackop og alle andre som laver fb I Gør sku et rigtig godt arbejde ROS TIL ALLE Og go arbejde lyst til alleTorben Jensen

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok