Hop til indhold
  • 0

Wireless postkasse melder


ihcbob
 Share

Spørgsmål

HejNogen der har prøvet at bruge, wireless input for indbygning, som postkasse melder?Den bliver jo således indbygget i en (meget stor) metal dåse. Hvilket jo klart nok frarådes...Men måske nogen har det til at virke alligevel?Jeg kan se i LK kataloget, at den har en kort grå ledning, som er antenne.Kan denne mon forlænges, så man bare kan trække antennen ud af postkassen, og dermed undgå problemer med rækkevidden?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej IhcbobVed godt at det det alm. wireless tryk jeg snakker om, men iflg. LK er de stort set ens.Men prøv at kigge her..... http://www.ihc-user.dk/forum/produkter/lk-produkter/post-melderOg for at lige at følge op. Så bruger den knapcelle batteriet ret hurtig. Specielt når det er koldt.Har prøvet med et 3v lithium bat. i størrelse AA. Det holder en ca 3 mdr i sommerhalvåret......Nu her til vinter vil jeg prøve at bruge et par alm D celler. Så må vi se hvor lang tid de holder.Selv om den sidder inde i postkassen, er signalet rimeligt. Og det uden antenneledning. Så mon ikke den til indbygning, har længere rækkevidde. Min sidder ca 10 m fra huset.Håber der er noget du kan bruge ;) Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej MichaelTak for din kommentar.Det med batteri forbrug lyder jo ikke så godt :(Jeg går ud fra, at dine kontaktsæt kun er sluttet når lågerne åbnes. Sådan læser jeg i hvert fald din tråd. Ellers kunne dette jo være årsagen til at batteriet bruges så hurtigt...Ellers bruges batteriet måske hurtigt pga den dårlige rækkevidde? Man kunne godt forestille sig (ren spekulation... :) ), at den kan skrue op for sendestyrken ved dårlig forbindelse?Ellers synes jeg det lyder lidt mærkeligt, at den også om sommeren har SÅ dårlig batteritid. :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejUden at skulle gøre mig klog......Mon det ikke er noget med rækkevidden. Det kan være den kæmper lidt hårdere for at oprette forbindelsen.Og så nedsættes batteriers kapacitet vel også generelt, når temperaturen falder. Jeg er lidt spændt på hvordan mine 2 d cell bat holder når det bliver frost. I´ll be backMichael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

@michael3006:Jeg har nu kørt med min wireless postkasse melder i 1 år.Jeg har ikke skiftet knapcelle batteriet endnu, og den kommer heller ikke med alarm om lav status.Ved link test svinger signalstyrke fra dårlig til lav (7 RSSI). Men har heldigvis ikke haft problemer med at den har misset nogen post leveringer.Jeg endte med at bruge wireless input for indbygning, og har ikke forlænget antennen, men bare boret den eksisterende korte antenne ud af poskassen umiddelbart under min samledåse.Jeg har brugt reed relæer med skiftekontakt på lugerne, og har monteret det, så de ikke er sluttet mens poskassen er lukket...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok