Hop til indhold

ihc alarm forsøg nr 2


Recommended Posts

Prøver lige igen .. boardet kan åbenbart ikke li' man opretter en tråd med et allerede eksisterende emne...Hejsa,Jeg har købt et nyere et-plans hus med ihc installeret. Jeg overvejer nu at investere i et alarm system og det mest elegante ville jo være hvis man fortsatte i ihc løsningen. Controlleren jeg har, kører den gamle ihc visual 1, er det en show stopper? Hvad skal der bruges af grej? Jeg vil nok opgradere til viewer controlleren når jeg alligevel skal have en elektriker på banen. Der ud over skal der bruges ca 10 magnet kontakter og et par pirs. Desuden en sirene og et tastatur. Noget ud over? Backup modul? Hvad med konvertering fra det gamle visual program til hvad end den nye controller kører?Hvor meget arbejde er der for en elektriker i at trække kablerne til magnet kontakterne? Controlleren befinder sig på loftet. Det havde selvfølgelig været optimalt hvis kablerne var trukket da huset blev bygget, men sådan hænger det desværre ikke sammen.Nogen der har et ca anslag på kostpris til grej og arbejdsløn for en elektriker?

Link til kommentar
Del på andre sites

HejVisual 1 er helt klart en show stopper... Ikke så meget med hensyn til alarm, mere med hensyn til den grafiske brugerflade.Jaaa... Det ville da være lækkert at forsætte med IHC alarm.... Men jeg vil anbefale dig at købe en trådløs løsning og så forbinde alarm-centralen med IHC Controlleren. Jeg er stor IHC fan og arbejder til daglig med IHC.Men tror du vil få en billiger og flottere løsning med en trådløs løsning... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

enig har en G4S P5 model jeg fik montøren til at opsætte et relæ i alarmen som trækker når alarmen er aktiv, dette signal førte jeg til IHC, og bruger det til start af hjemmesimulering m.m.At trække kabler til vinduer og døre når huset er færdig er ikke umuligt men tror ikke du kan få et tilbud på dette. Trådløs løsning !!

Link til kommentar
Del på andre sites

Enig i at en wireless løsning nok er det nemmeste og mformentlig billigste.Men hvis du vil blive i IHC løsningn med de fordele der er ved det (integrationen med resten af installationen) så er du inde på det rigtige mht til hardwaren. Priser finder du nemt på nettet. Mht til prisen/timer for montering vil jeg gætte på der nemt går 1-2 timer pr. vindue/dør for montering af magnet kontakt + timer for øvrig kabling. Hvis det bare ligger "løst" og let tilgængeligt på loftet er det selvfølgelig en fordel. Timepris for en "officiel" elektrikker ligger nok mellem kr. 3-500,- + momsKonvertering af program fra den gamle til den nye er ikke umiddelbar mulig men skal laves manuelt, dvs flere elektrikker timer. Der går nemt en dag med dette. Der er sikkert hjælp at hente til dette herinde, hvis du selv har mod på det. Det er ikke så svært og den tid du bruger på at sætte dig ind i IHC gør at du formentlig kan få meget bedre udbytte af din installation. Specielt med en ny controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok