Hop til indhold
  • 0

FB 4.2.03 Pulsopsamling, er der en fejl?


Henrik Larsen
 Share

Spørgsmål

Tak for et rigtig godt forum.Jeg har siden december arbejdet med at få min IHC installation til at spille.Jeg har fået næsten alt til at virke men har et probelm med FB 4.2.03 til pulsopsamling.Dag, uge, måned o.s.v. virker perfekt med månedsvisningen, Januar, Februar o.s.v. virker ikke.Der står et stor fed 0 ligemeget hvad jeg her prøvet.Er der andre der har oplevet problemet og er der en evt. løsning?Jeg bruger blokken til at opsamle vand og elforbrug men vil gerne lige have det sidste til at virke.På forhånd mange tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

HejsaJeg har / måske havde selv samme problem. ;) I følge dette skema er seneste udgave af blokken 4.2.03.a - opdateret januar i år. Denne opdaterede jeg til forleden, og er så spændt på at se om det løser problematikken.Jeg skal prøve at huske at give en tilbagemelding her. Under alle omstændigheder vil det mest rigtige nok være at du opdatere din blok.Håber det var til hjælp.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej med jer

 

Jeg har sat blokken 4.2.03 til det kører og det virker. Jeg har dog et spørgsmål. I beskrivelsen af blokken ( ved tryk på F1 knappen) skulle man får flere data. Så som "forbrug igår"

 

Er det blivet slette i programmet men ikke i beskrivlesen?

 

Hvordan kan jeg få de data?

 

Ser frem til et godt svar:-)

 

Hilsner Carsten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det skyldes formentlig billedet i hjælpefilen er fra en første udgave af 4.2.03 og er blevet pillet ud.

Det er ihverttilfælde ikke med i med i 4.2.03a

Men i min tilrettede version logges der hver ugedag, ikke kun igår.

Hej Lars

 

Tak for det hurtige svar, er det en fb. du har lyst til at dele?

 

Da jeg kiggede på det i går, fandt jeg din watt-tæller.

Min puls måler giver 1 puls pr. watt, så ved lavt forbrug hedder det enten 0 eller 360. Er den til at ændre, så gennemsnitet udregnes på 1 minut istedet for hver 10. sek?

 

Jeg er helt ny, så jeg sætter stor pris på din hjælp.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Her er alle de 5 gamel versioner + 2 nye med længere gating/måle periode så der kan logges små værdier.

ver.6 logger over 1 minut (60 sek.) og kan max. registrer forbrug på 1.200W i trin på 60W

ver.7 logger over 10 minuter (600 sek.) og kan max. registrer forbrug på 120W i trin på 6W

 

For version 5-7:

Hvis max. måleværdi overskrides registreres 999999999 som aktuel måleværdi og måleværdien logges ikke.

 

 

 

 

PS: Den gamle (aktuelle) Elmåler/KWh tæller finder du i indlæg #3

Wattmeter.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars

 

Mange tak, det er super fedt med så god hjælp.

 

Det kan godt være jeg spørger dumt:-) men jeg vil lige være sikker.

 

Jeg har sat version 5 & 6 i gang med af køre, er vi enige om det er PEAK værdi den logger for ugedagene? Ved forbrug skal jeg bruge den i indlæg #3?

 

Er det pga. data mængden det ikke er muligt at have f.eks version 6. til at logge mere end 1200W og version 7. 120W.

 

Hvis jeg gerne vile måle hele området skal jeg vel have version 5,6 & 7 til at køre på samme tid?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har sat version 5 & 6 i gang med af køre, er vi enige om det er PEAK værdi den logger for ugedagene?

Ja

 

 

Ved forbrug skal jeg bruge den i indlæg #3?

Ja

 

Er det pga. data mængden det ikke er muligt at have f.eks version 6. til at logge mere end 1200W og version 7. 120W.

Ja, det skyldes Controlleren ikke kan anvende alle regneregler, og derfor tæller jeg blot antal pulser i måleperioden og manuelt regner det om til Watt.

Så det er dovenskab at jeg kun har "gidet" at gøre de for 20 værdier.

Du kan selv modificerer/redigere i FB´n hvis du ønsker flere eller andre værdier.

 

 

Hvis jeg gerne vile måle hele området skal jeg vel have version 5,6 & 7 til at køre på samme tid?

 

Ja

 

Alternativet er at overføre datapulserne til en extern database (PC/server) hvorfra man så kan præsentere datat valgfrit.

Det er der flere eksempler på her i forummet. Søg og du skal finde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok