Hop til indhold
  • 0

PIR sensorer driller


Vagn Petersen
 Share

Spørgsmål

Hej,Jeg har 2 PIR siddende i nærheden af vognporten. 1 peger ud imod indkørslen og en anden sidder overfor bryggersdør. De indgår i en "coming-leave" funktion i samspil med et skumringsrelæ, således at der er dæmpet lys i indkørsel og vognport fra skumring og frem til kl. 23, foruden at der lyses op i 1 minut hvis der er reaktion fra en af PIR'ne. Resten af natten er PIR'ne aktive frem til morgengry (som jeg husker det funktionen).Som regel fungerer det også fint, men sommetider tænder og slukker lyset uafbrudt hele natten, særligt i blæsevejr og det driver mig til vandvid, da der er omkring 11 lyskilder på 35-50W på denne funktion.Jeg har en idé om at det er PIR´ne der driller, men f.eks. her til aften er det frost og helt vindstille, og det går bare amok. Jeg har så prøvet at skærme af for begge PIR, såfremt det er vind/bevægelse eller andet der sætter PIR´ne i gang, men det er uden nytte.Jeg har tidligere haft programmet ændret, så der skulle 2 reaktioner på PIR´ne før lyset tænder, men det gav en iriterende forsinkelse når man faktisk skal bruge lyset.Er det disse PIR der bare ikke fungerer, eller kan man gøre noget ved det? :blink: Ved nærmere eftersyn er det den PIR som vender mod indkørslen der konstant giver signal. Den blinker ca. hvert 10. sekund. Kan den være defekt?BogO.zip

post-1356-13549257108779_thumb.jpg

2011-01-28.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har selv 2 stk af den pir og har ingen problemer.Men andre herinde har tidligere oplevet tilsvarende og fundet at der træk varm luft indefra og ud bagi i sensor huset, som fik den til at aktivere.Prøv at pille sensoren af og se om kabel gennemføringen er lavet sjusket. Du kan måske lukke hullet af med en klat silikone e.l.Eller membranen omkring sensoren er i stykker.Andre anbefaler Servodan PIR

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej VagnJeg har selv har de samme problemer som dig ift. lyset tændte/slukkede hele tiden. Jeg har for kort tid siden fået installeret denne PIR (SERVODAN SENSOR PIR 90G.15M IP20 24VDC, 41-272) og har ikke haft problemer siden. Det skal lige siges, at der ikke har været rigtig stormvejr endnu, hvor den har skullet stå sin prøve! :-)Hilsner Mads

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Allan og Mads,Mange tak for Jeres input. Begge mine PIR er monteret i væg-dåser, og altså uden det sædvanlige bagstykke. Det er tydeligt, at luft kan trække ind mellem muren og yderrammen, og for den sags skyld kan insekter mv. også passere. Nu har jeg fuget dem pænt med silicone og resultatet kom straks: De virker som de skal! Nu håber jeg så bare det varer ved.Endnu engang har silicone været løsningen :) Tak for Jeres gode løsningsforslag.Mvh. Vagn

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok