Hop til indhold
  • 0

Løbelys i 28 lamper, 4x7,Hvordan???


Ove Bang
 Share

Spørgsmål

Hej.Jeg har sidste år fået installeret 28 spots i køkkenet. De sidder med 7 spot i 2 rækker, alle med 1m afstand. De har alle hver sin udgang på kontrollerne med dimmer til hver spot. Så langt, så godt!!!!!!!!!!!!!!!!Nu er der bare det med programmering!!!!Da jeg ikke tror, at jeg selv kan "opfinde den dybe tallerken", vil jeg gerne høre om/bruge andres erfaringer.MvhOve

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej OveVelkommen til IHC-User. Har ikke selv erfaringer med løbelys, men alt kan jo lade sig gøre så ....Men det kræver nok lidt uddybning, hvad havde du i tankerne ? Hvis du vil kunne styre alle 28 individuelt kræver det jo i princippet op til 56 tryk ! Det kan dog reduceres kraftigt, ved f.eks. at samle lamper i grupper eller have tryk der "togler" og bestemmer hvilke spot der nu reguleres.Eller er det fordi du virkelig vil lave et løbelys ? I sidste tilfælde skal det være "lyset" (ON) der løber rundt eller en "pause" (OFF) ? Hvor mange lanper skal være med i "toget" 1 lampe eller msåke 3-4 stykker. Hvad med rækkefølgen ? Er det rundt foruden en ad gangen og derefter ind mod midten (højre/venstre om) eller hele rækken foruden tændt samtidg og derefter næste række ? Hastigheden og rampe tiden der "fades" ind/ud med ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for det superhurtige svar!!Jeg havde tænkt mig, at der kunne kreeres nogle "programmer", som kunne aktiveres ved tryk på en enkelt kontakt, el.lign. F.x. alm. løbelys med lampetænding/slukning evt. med op/nedfadning. "Bølgelys". Eller tænding/slukning fra midten og ud - eller omvendt. Der er rigtig mange muligheder, men det er ordentlig programmerings mundfuld!!!!:S MvhOve

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

En begyndelse ja. Men der er vist langet endnu til en "komplet" version.Kommentarer/bemærkninger:Kontinuitet - lyset skal vel blive ved med at "loope" Hvis start/tænd aktiveres under forløbet "går der kage i forløbet" En indstilling til at vælge om det er lys eller pause der skal kører rundt. Kunne laves som Enum der vælger blandt flere "mode"Ligeledes mht til tiden så det ikke er 7 tællere/timere der skal reguleres hver gang.Sæt timere = timere+indstilling/enumMen klø bare på. Så skal vi nok få lavet et brugbart produkt. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er såmænd ikke sværer end at tilføje udgange eller endre elementer. Prøv - og bliv overrasket hvor nemt det faktisk er.I det hele taget er det "skide smart" med de senarier. Når man linker dem med wireless enheder kan brugeren nemlig selv bestemme niveau. Det er ikke således ikke noget der skal programeres ind i FB´n.Og god fornøjelse med kurset, når du engang kommer afsted. LK´s kurser er ganske udmærkede.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok