Hop til indhold
  • 0

Afsende email når der første gang er PIR-aktivitet


Hax
 Share

Spørgsmål

HejJeg ville gerne kunne gøre følgende:Huset er tomt - er på arbejde eller lign.Sender en email til IHC, der bestiller en email til mig selv, der skal afsendes når der kommer nogen ind i huset (dvs når der første gang er PIR-aktivitet et eller andet sted i huset.Dvs der skal kun afsendes en email fra IHC når man i forvejen har bestilt det via email.Nogen forslag til hvordan det kan løses?Bedste hilsnerJesper

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

En 4.1.08.a. Betinget Følg/Kip er jo nærmest som skabt til det.Alle de PIR der skal kunne aktivere udgangen trækkes til "indgang 2". Og så lader du enten et tryk eller en e-mail styre permit signalet "indgang 1"En "inverter" sørger for at "slukke for "permit indgangen" når udgangen går høj, således at du får 1-shot funktionen.9-3691a00593238b04f75c818e8659a0e6.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm, jeg har vist lidt problemer med ovennævnte fb-kombination :sick: .Har lige opdaget, at jeg 8 min. efter jeg uploadede projektfilen (for 8 dage siden), begyndte at få 1-2 daglige advarsler om Cirkulær reference (type b ) detekteret i eksekverings flow :S .Det skal lige siges, at jeg udskiftede 'din' inverter med 1.1.04.c - men det burde vel ikke betyde noget.I samme fejl-periode har jeg haft problemer med visning i Sceneview af 'Log = Indgang X' i fb 4.1.14 (log første 10 PIR) - indgangsnr. skrives ikke. Tidspunkt og dato skrives ok. Mærkeligt.Og jeg kan nu ikke mere uploade de projektfiler jeg har gemt sikkerhedskopier af de sidste dage, hvilket jeg godt kunne for et par dage siden. De lidt ældre filer kan godt uploades.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmmmm :angry: Jeg må da vist hellere kikke lidt på logikken i løsningen igen så :blush: Men der er er andre der oplever poblemer med visning af timere Sceneview. Det skyldes formentlig en "fejl" i firmwaren.Eller måske er der noget galt med den betinget FB, jvfr:http://www.ihc-user.dk/forum/teknik/7146-advarsel-cirkulaer-reference-type-b-detekteret#7221Jeg prøver lige at skrive min egen ;) Mht upload af nyt (backup) program så prøv med et tomt projekt først, og derefter kopi´n.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars - tak for din indsats :-)Har haft lidt bøvl med at up/downloade til controlleren. Men efter genstart lykkedes det endelig...Indtil videre ser det fint ud.Jeg har sat en mail-icon ind i Sceneview, der aktiverer Permit-indgangen.Jeg savner dog at der er en udgang der viser om one-shot er 'ladt' - så mail-iconen kan lyse rødt efter jeg har klikket på den. Det virker som om, om Permit-indgangen skal være aktiveret hele tiden, og ikke bare pulses en gang? Jeg har endvidere sat udgangen fra et ur til Permit-indgangen - må jeg det, eller er det en 'fysisk' udgang?Endnu engang tak for hjælpen. Hvis det var op til mig, så kunne du frit vælge farve på skumfiduserne.Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Blå ;-)Nå jeg laver lige en ny udgave senere idag når jeg kommer i nærheden af en PC med Visual.Om controlleren også kan blive forviret af en ur FB ved jeg ikke. Men jeg kan forestille mig det måske kan være det samme, da ur FB´n kan være ON og Oneshot FB´n OFF, og så har vi baladen. Men prøv det endelig, så vi kan få det testet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det ser ud til at virke.Har fået sendt flere mails - aktiveret både manuelt og af ur.Ingen cirkulære fejl :-) :-)Har også forsøgt at få controlleren til at sende mig en mail, når den genstarter. Kan bare ikke fået det til at virke. Hvad kan jeg gøre galt?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Undskyld :blush: jeg mente Indgang 1.Jeg har kodet FB så der er en intern timer der automatisk sætter Indgang 1 ON efter 10 sek.Det resulterer så i at der logges dato og tid i "Log #1" som kan ses i Sceneview hvis det har interesse.Email besked sættes på Indgang 1 Det kan være jeg lige skulle sætte en timer der får den til at falde igen efter yderligere 5 sek. da jeg ikke syntes den "husker" tidligere powerup og flytter dem :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok