Hop til indhold

Ny routher fra tdc - hjælp


Recommended Posts

Jeg har modtaget en ny Routher med indbygget modem fra tdc og kan nu ikke få forbindelse til Controller via Kabel.Hvordan er det nu jeg skal sætte den op?DHCP forbindelser i Routher meny viser min PC og min iphone. Hvis jeg prøver at lave en ny statisk tilslutning der ber den om værtsnavn ip- adresse, mac adresse. Ip adressen kender jeg men hvor finder jeg controllerns mac adrasse og er det idet hele taget sådan jeg får forbindelse til controlleren via kabel...mangler virkelig hjælp tak

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du kender IHC controllerens IP mm skal du sørge for din PC er på samme net. Så kan du tilgå den.Hvis du ikke kender IP´n er opskriften:Find ud af hvilke IP adresser din router tildeler (gw og subnet, router har formentlig 192.168.1.1 255.255.255.0)kør evt en IP config på din PC for at se hvilken IP du har fået tildelt af routeren.Tilslut PC til IHC controller via USB kabel.Gå ind og ret Controller IP så den er på samme net, men ikke en der bliver brugt af din PC eller anden enhed.(f.eks 192.168.1.200)Du kan måske også lade den anvende default adressen 192.168.1.3, men så skal du sikre dig at din router´s DHCP ikke tildeler IP adressen. Ændre f.eks. området så det f.eks. tildeler fra 192.168.1.10 til 192.168.1.254.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok