Hop til indhold
  • 0

Ændringer i eksisterende funktionsblokke


Henrik Due Jørgensen
 Share

Spørgsmål

Hej forumJeg kunne godt tænk mig at vide om der er nogen som har fundet ud af om det er muligt at kopier funktioner inde i en funktionsblok til en anden funktionsblok? Evt. fra noget andet software - har forsøgt at indlæse en projektfil i notepad for at se om jeg kunne finde den funktionsblok jeg vile tage noget fra og så kopier det til en anden, men dette er alt for uoverskueligt. Og så ved jeg overhovedet ikke om det er muligt.Jeg kunne godt tænke mig at tage funktionerne fra 1.2.03d og så lægge dem over i LK standard blok f.eks. køkken/alrumsblokken.Nogen der kan hjælpe eller har erfaring med dette. Det må være den måde LK laver deres funktionsblokke på, da jeg nægter at tror de sidder og taster alt det som findes i de forskellige blokke.Mvh.Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Umiddelbart kender jeg ikke metoder eller har hørt om noget/nogen der kan.Du har fuldstændig ret i det er en stor mangel i "editoren" at man ikke kan copy/paste hele afsnit.Men som du har set når du åbner en .ifb så skyldes det måske det er lidt mere kompliceret end som så. Der er både parametre for resourcer samt hex id der skal passe sammen, så bare at kopiere direkte mellem .ifb er dømt til at gå galt.Men ja LK har da helt sikkert nogle andre værktøjer tilgængelige end bare Visual når der skal laves funktionsblokke.Men på den anden side, om en indisk eller polsk programør skal side en times tid eller to mere for manuelt at kopiere linier betyder nok ikke så meget i deres regnskab ;) Det sprøjter jo heller ikke ud med nye/rettede/opdaterede FB fra LK så måske ....

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej HenrikJeg mangler samme funktion, og mig bekendt findes den ikke i Visual.Der er vist ingen smart måde at omgå det på, men jeg bruger at åbne Visual softwaren to gange, hvor jeg i den ene åbner den funktion jeg gerne vil kopiere fra, og den anden den funktion jeg gerne vil kopiere til. Så er det relativt hurtigt at skifte mellem de to (Alt + Tab), men der er jo stadig ”kigge i den ene og finde tilsvarende element i den anden” manuelt træls arbejde.Finder du en løsning hører jeg også meget gerne om det :-)Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Jeg har i dag sankket med Kenneth Nedergaard fra LK og han sagde at det ikke var noget de havde (som vi i forvejen godt vidste), men at det var muligt at gøre i f.eks C++. Det skulle blot være noget som kunne redigere XML-kode. Det var da noget som de måske kunne tage med i de næste versioner af Visual. Jeg har en kammerat som kan en del med XML-kode, så ham spørger jeg lige lidt til råds. Vender tilbage med resultat. Yderligere inputs er selvfølgelig stadig velkomne.@Ole. Det er alt for bøvlet at gang på gang og skulle sidde og lave idiotarbejde, så lad os finde en løsning.@Lars. LK sagde at de selv tog den lange vej når de lavede funktionsblokke, meeeeen. Den skal de længere ud på landet med. :-)//Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen Som kom vi lidt videre på kopieringen. Men dog på en meget besværlig måde. Vi har indlæst en projektfil med en enkelt funktionsblok oh lokation i, i XML-Notepad 2007. Her lykkedes det os at kopierer en trådløs dimmer funktionsblok ind i IHC standrad blokken. Vi har lige ledes fundet ud af hvordan inputs, outputs, instillinger og interne variabler håndteres. Men at kopiere direkte funtioner er ikke muligt direkte, da hver funktion, input, output, instilling eller variabel får et unikt ID-nummer ved hver funktion inde i funktionsblokken.Vi vil forsøge at lave en GUI som kan håndtere dette ved at når man har paste´et inde blokken skal den komme og spørge om den skal oprette nye funktion og in- og outputs, så den derved får et nyt unikt ID-nummer. Dette er status lige nu, men der arbejdes videre med opgaven.Hvis der er nigen har noget yderligere at tilføje er de velkomne.XML-Notepad 2007 er gratis og kan hentes direkte på Microsoft´s hjemmeside.//Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok