Hop til indhold
  • 0

Sluk alt funktion


Familien Thingholm
 Share

Spørgsmål

HejHar lavet en sluk alt funktion til vores 1. sal og en til stueetagen. Nede ved indgangsdøren har jeg så lavet så man kan slukke for det hele, hvilket virker fint.Dog har jeg et problem med min blokke. Jeg kan ikke lade indgangene gå på Sluk, for så virker det ikke. Jeg skal bruge KIP, før at det virker, men så oplaver jeg at jeg skal trykke to gange på kontakten.Det skal siges at jeg har en sluk alt funktion i hver af rummene i hele huset, som jeg vil overstyre af en sluk alt funktion på 1. sal og en i stuen. Disse kan så overstyres af den der skal slukke hele huset.Har vedhæftet den pågældende blok. Kan i se der skulle være noget galt med den.På forhånd takThingholm

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

HejNå det virkede heller ikke. Kan desværre ikke se havd jeg gør galt, men jeg ha nok luret at hvis jeg sætter den som Kip, skla jeg trykke 2 gange, da den skal tænde for Kip igen, før jeg kan lave en ny Sluk Alt.Kan ikke gennemskue om jeg skal sætte den som SLuk - Udgang til Lys, eller Sluk - Off Puls. Intet af det virker lige i øjeblikket.Prøver at uploade mit projekt, så kan det være i kan gennemskue det.På forhånd TakThingholm[attachment]F:\Kunder\Meagaardsvej\IHC\IHC Program\Maegaardsvej 27122010.vis[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejNå det virkede heller ikke. Kan desværre ikke se havd jeg gør galt, men jeg ha nok luret at hvis jeg sætter den som Kip, skla jeg trykke 2 gange, da den skal tænde for Kip igen, før jeg kan lave en ny Sluk Alt.Kan ikke gennemskue om jeg skal sætte den som SLuk - Udgang til Lys, eller Sluk - Off Puls. Intet af det virker lige i øjeblikket.Prøver at uploade mit projekt, så kan det være i kan gennemskue det.På forhånd TakThingholm

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Et par kommentarer til dit projekt:Istedet for kun at bruge den samme FB flere/mange gange kan du måske med fordel bruge en FB fra LK´ standardhus. De kan hentes her: http://www.lk.dk/download/software/Projektfil%20IHCStandardVer3.1.zipDerved undgår du at skulle skifte ALLE dine FB hvis/når der kommer opdateringer til den (hvis den er fejlbehæftet) Den FB 1.1.01 du pt anvender er formentlig den første (og fejlbehæftede) version da den er fra 10-01-2006.En anden lille ting, Dine sluk alt FB´r styrer/slukker lamperne direkte. Det er bedre de styrer de FB´r som har tændt lamperne. Derved undgår du at noget kommer ud af sync, og dermed skal pulses 2 gange Du kan måske også anvende FB 1.1.02e som altid blot giver én puls ud, til at styre sluk indgangen på dine FB 1.1.01btw hvornår og i hvilke situationer er det su skal trykke 2 gange ? Er det for at lave sluk alt lokalt i rummet ? Sluk alt på 1. sal ? Sluk alt i hele huset ? Eller nå du skal tænde igen efter en sluk alt ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejNå nu fik jeg endelig tid til at kigge på det, og efter at være lidt rundforvirret fik jeg det nu til at lykkedes. Jeg kan godt se fordelen i at man kun har een udgang, og resten bliver styret ra blokkene, men det er noget af en tur "tråden" tager så. Men det lykkedes og det tror jeg nok skal blive godt. Man skal i hvertfald kun trykke een gang på knappen nu, så det er da fremskridt. Det var jo ikke min SLuk Alt i rummene det var galt med, den virker hver gang, men miin Sluk Alt 1 sal det gik galt. Der skulle trykkes to gange, HVER, gang, men det ser meget bedre ud nu.Med hensyn til det standarthhus, så virker det vildt uoverskueligt fro mig, så det tror jeg jeg dropper lige så stille. Der er alt for mange funktioner jeg ikke får brug for.Skal dog i gang med alarm og kodetastatur, så kan bliver forbedret, men det tager vi en aden dag.Mange tak for hjælpen

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok