Hop til indhold
  • 0

Problemer med kontakter - nybegynder


Camilla1354922286
 Share

Spørgsmål

Hej.Vi har IHC i vores lejlighed og hvis vi har haft problemer med det, så har min svoger (som er elektriker) løst problemet. Nu er det så bare lige at min svoger er blevet min ex-svoger og nu har vi selvfølgelig fået et par problemer. Men inden vi tilkalder en elektriker ville vi lige høre, om der var nogen herinde der måske ved hvad problemet er og om det er noget vi selv kan løse. Vi har problemer med to af vores kontakter som pludselig ikke virker. Vi har skiftet batteri og det har ingen effekt. Det er lige som om der ikke er forbindelse. Er der nogen der ved hvad problemet kan være og om det er noget vi selv kan løse??/ Camilla

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

det lyder som det er wireless i har fået. Dine kontakter skal linkes af ny, det gøres ved at tage frontpanelet af, der sidder der en lille knap"a", som man trykker på,(rød diode lyser konstant) så vælger man om det skal være de øverste eller de nederste knapper, trykker så en gang på den(rød diode blinker). Så tar man lampestedet, trykker en gang på "a"( rød diode blinker), og trykker så en gang til på "a", for at afslutte. Så skulle det gerne virke igen. Husk blot at der skal være min 20watt på lampestedet når man gør det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Vi har problemer med to af vores kontakter som pludselig ikke virker. Vi har skiftet batteri og det har ingen effekt. Det er lige som om der ikke er forbindelse. Er der nogen der ved hvad problemet kan være og om det er noget vi selv kan løse??
Hej Camilla' date='Der er brug for lidt flere informationer, før vi kan hjælpe.Eksempel:[ul'][li]Hvilken controller har du?Du kan se det i tavlen, kig efter nummeret på den (fx 120B1200, 120B1201, 120B1202, 820B1202 eller 820B1400)[/li][li]Det lyder som om, I har IHC wireless, når du taler om batterier. Er det rigtigt?[/li][li]Hvis man skal fejlsøge i programmet, skal der er pc til, som kan kolbes til IHC'en. Har I sådan en?[/li][li]Har I øvrig dokumentation på systemet (password, konfigurationer etc.)?[/li][/ul]-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har prøvet det "Robert1977" foreslog, men når jeg trykker på "a" er der ikke en rød diode (formoder i det der hedder "b" der lyser konstant.@Fod: Det er IHC Wireless vi har og controlleren hedder "IHC Visual Controller" og har nummeret 820BA202. Kan jeg ikke bare bruge min almindelig bærbare for at koble systemet til? Det kræver vel bare et usb kabel... Men skal måske bruge et bestemt program for at få det til at virke.... Jeg har ikke øvrig dokumentation på systemet. Vi har fået det lavet professionelt hos en elektriker, men har ikke fået password etc. Mindes heller ikke at det var noget de brugte da de kodede det ind, men det er måske mig der tager fejl (det er efterhånden nogle år siden vi har fået det sat op).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Når du har Controler på skal trykket sikkert linkes blot sammen med den igen.Dertil kræves software som kan hentes fra LK:http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/IHC-Control-Visual-Software2.page?Det er rimelig nemt at instalere. Følg vejledningen:http://www.lk.dk/download/Manualer/IHCManualMarts2010.pdfhvori der også er beskrevet hvordan du linker trykket med controlleren.Hvis du tilslutter dig vha USB kablet behøves intet password. Hvis det ikke lige fungere skal du måske have en anden USB driver. Se nedderst på LK´ssupport side.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Vi har fået det lavet professionelt hos en elektriker' date=' men har ikke fået password etc. Mindes heller ikke at det var noget de brugte da de kodede det ind, men det er måske mig der tager fejl (det er efterhånden nogle år siden vi har fået det sat op).[/quote']Hej igen -Som Lars skriver, kan man godt selv ændre i programmeringen, hvis man har mod på det. I den forbindelse har LK et udmærket online kursus, hvor man lærer de grundlæggende begreber at kende:http://www.lk.dk/sites/Lauritz%20Knudsen/professionel/uddannelse/online-kurser/ihccontrol_webtest/index.htmDerudover vill jeg da tage fat i den elektriker, der har installeret systemet i sin tid. Det er ikke noget urimeligt krav, at man som kunde gerne vil have udleveret systemdokumentationen til sit system. Når det er sagt, kan meget af dokumentationen dannes automatisk, når du først får adgang til systemet fra pc'en.Hvis du har mod på at gå i gang selv, kan det derfor sagtens lade sig gøre - det kræver dog lidt forarbejde i form af online-kursus + installation af software, før du er klar til at få løst dit konkrete problem.-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok