Hop til indhold
  • 0

Stofanet og IHC over internettet.


Mikkel Weje Nielsen
 Share

Spørgsmål

Hej alle.!!Først - rigtig god hjemmeside..!!!Jeg er rendt ind i et problem. - desværre :(Jeg har fået nyt modem fra Stofanet, for at kunne få IP telefoni hos dem.Derefter har jeg ikke kunne oprette forbindelse til min controller fra min iPhone- Den nye router, tildeler mig automatisk en "wan" ip adresse, og ikke en intern ip adresse.Altså 212.10.48.xx i stedet for 192.168.x.x.Jeg kan godt oprette forbindelse, når jeg sidder på samme router som controlleren, men så snart jeg går på 3G nettet, så kan jeg ikke logge på..Nogen foreslag til hvad fejlen kunne ligge i?Stofanet siger at alle portene er åbnet på min router.........Håber at i kan hjælpe!Mikkel Weje Nielsen

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Hej alle.!!Først - rigtig god hjemmeside..!!!Jeg er rendt ind i et problem. - desværre :(Jeg har fået nyt modem fra Stofanet' date=' for at kunne få IP telefoni hos dem.Derefter har jeg ikke kunne oprette forbindelse til min controller fra min iPhone- Den nye router, tildeler mig automatisk en "wan" ip adresse, og ikke en intern ip adresse.Altså 212.10.48.xx i stedet for 192.168.x.x.Jeg kan godt oprette forbindelse, når jeg sidder på samme router som controlleren, men så snart jeg går på 3G nettet, så kan jeg ikke logge på..Nogen foreslag til hvad fejlen kunne ligge i?Stofanet siger at alle portene er åbnet på min router.........Håber at i kan hjælpe!Mikkel Weje Nielsen[/quote']Har du 2 "routere" ? Altså både en Stofa og din egen ? Jeg spørger da du siger den nye router tildeler "mig" (?) en wan IP. Hvem er mig ? Din egen router ?Og du skriver også når jeg sidder på samme router.... kunne det indikere der var flere indblandet.Nå men først og fremmest så prøv at checke at din IPhone App. har den rigtige WAN Ip:http://lk.dk/download/brochure/manual-ihcremote-ver100.pdf

post-2618-1354925703814_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej..Beklager jeg ik fik formuleret mig rigtig.Jeg har kun 1 router, og det er den jeg har fra stofanet...Det jeg mente med at når jeg sidder på samme router, så kan jeg logge på over iphone = altså, når jeg er hjemme, og på den trådløse router fra stofa, så virker det som det skal. Men ikke når jeg går på 3G nettet, så sker der ingenting desværre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK. Check din WAN IP enten i routeren eller her: www.myip.dk så du er sikker på den er 212.10.48.xx.Check at det også er samme IP der står i din IPhone APP. under WAN IP.Dernæst skal du checke at PORT forwarding er sat op i den nye router. Det er ikke nok med at alle porte er åbne. Port 80+ 443 skal forwardes til din Controllers IP (192.168.x.x). Det er de ikke pr. defalt hvis man får en ny router.Se evt: http://www.ihc-user.dk/forum/teknik/14113-adgang-via-web?limit=10&start=10#14155

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej det er jo rigtigt. dvs. Stofa tildeler Off. IP adresser til "klienter" på bagsiden af deres router via DHCP. Hvor mange IP´r mon man så kan trække ?En mulig løsning:1: Træk netkablet ud af controleren.2. Find din IP oplysniger på PC´n: Du finder oplysningerne ved at vælge Start - kør - skriv cmd - ipconfig/all.3. Giv din controller samme IP, subnet, Gateway og DNS som din PC har. Dette SKAL du gøre vha USB.4. Når du har rettet i Controlleren skal din PC trække en ny IP. Det gør du ved at skrive ipconfig /release og derefter ipconfig/renew. Check at du har fået en anden/ny IP vha ipconfig/all5 tilslut netkablet til controleren.Hvis Stofa har MAC filter på så er det ikke sikkert det virker og så må du jo høre dem om hvordan man får enheder på deres net der IKKE kører DHCP.Sidste udvej/alternativ er at koble en router på imellem deres og dit net. Så er du selv herre over IP adresserne lokalt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kik på tegningen i det indlæg jeg linkede til.D-Link´n kobles på Stofas "Modem/Router". D-Link WAN til porten hvor du tilslutter din PC.PC og IHC Controler kobles på LAN siden af D-Link´n.IHC controlerens Netværk sættes op default som på tegningen (via USBPC får en IP adresse (192.168.1.x) og du loggger så ind i routeren og laver de 2 port forwardings (80+443) til controlleren (192.168.1.3)Så skulle det gerne spille.Måske skal du lige over en "Stofa MAC validering" side før du kan bruge Internettet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Skriv www.myip.dkSå får du din officiel Internet IP adresse.Det skulle gerne være den samme du kan se i din router som WAN IP.List evt dine IP adresser så vi er helt sikre der er som de skal være.WAN: 212.10.48.??Router:192.168.1.1PC: 192.168.1.2IHC: 192.168.1.3Der sker ikke noget ved at oplyse om IP adresser. De private IP (192.168.x.x) kan ikke nåes fra Internettet og din WAN IP skal jo kunne nåes. Du har formentlig også password på IHC controlleren.Den skal du forøvrigt også lige checke at du under IHC Admin adgangskontrol har givet tilladelse til at Sceneview kan nåes fra Internettet (Se vedhæftede screendump)Ligeledes at dine port forwardings er korrekt sat op (vedhæft evt. et screendump).Din Stofa Router har den flere porte (model ?)Kan der konfigureres noget på den (port forwarding) Evt. via "Din side" på www.Stofa.dk

post-2618-13549257038398_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok