Hop til indhold
  • 0

IHC genstarter ca. 1 gang ugentligt ?


Sten
 Share

Spørgsmål

Davs Alle sammenJeg har et irriterende problem:Efter jeg har fået lavet logning af nogle enkelte udgange (hvor længe de er tændt pr. dag), så har jeg oplevet at ca. en gang ugentligt så resettest alle dagene (og det er ikke i funktionsblokken). Så var jeg inde i adminstrationsdelen idag, hvor jeg kan se at oppetiden kun er 3 dage ??Så er det jeg tænker, at den jo må genstarte ca. en gang ugentligt, men hvorfor ?? og hvor findes der eventuelt en log, med information om hvad der er sket??Som jeg kan regne ud, så har jeg selv været hjemme den pågældne dag, den skulle have genstartet, men jeg har ikke oplevet problemer med el-installationen (eksempelvis at noget ikke vil slukke og tænde, som jo er kendetegnet når den genstarter, eller man uploader til controlleren).Nogen der kan give mig et hint ???Det er svært at føre log over noget, som konstant bliver resat

Link til kommentar
Del på andre sites

21 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har ikke et konkret svar men vil gerne lige kommentere med at jeg også har oplevet, at jeg ved login i controller har set der måske står opppetid 3 dage og jeg ikke har resat eller oploadet i mere end en uges tid.Man kan så håbe det er en watchdog timer der har forhindret controlleren i at gå i baglås som har resat den, men det ville da være rart at finde ud af hvordor så man kan undgå det i fremtiden.Med den fejlmeddelse du får lyder det som om der er et eller andet galt, uden at jeg har set eller hørt om lige netop denne fejlmeddelse før. prøv at oploade dit program så vi kan se om vi kan finde et eller andet som set mærkeligt/mistænkeligt ud.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har oploaded en tom projektfil til controlleren og derefter oploaded programmet igen, og reset loggen, så må vi se om fejlen kommer igen. Kan se der er flere herinde der har oplevet den fejl.Der er ingen grund til at jeg oploader programmeringen, da næsten alle funktionsblokke er mine egne (og I derfor ikke umiddelbart kan finde rundt i det), og har fungeret i 4 år efterhånden. Det er først nu den er begyndt at fejle

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er denne FB, som går helt agurk på min controller: ---Forbrugs tællerhot! 03.03.2008 Hits: 298 Registrerer hvor længe en udgang er trukket. Gemmer for hver dag, denne måned og dette år. Meget simpelt lavet, nulstiller desværre næste gang der bliver uploadet til controlleren. ---

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kan fortælle at jeg var i kontakt med LK, og de sagde at det var en fejl i firmwaren, Jeg skulle derfor hente betaen 2.7.139.Jeg døjede med at den genstartede minimum 1-2 gange i timen. Efter jeg fik installeret betaen forsvandt problemet i nogle uger, og er nu kommet igen. Dog går der ca. 2-10 dage imellem hver genstart.Det er bare IKKE ok, da alle mine målinger (elforbrug - varmeforbrug) ryger hver eneste gang. Så jeg må have ringet på mandag igen..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har også oplevet at min controller pludselig var genstartet (uptime under 24 timer).Efter tråden her blev startet tilføjede jeg derfor en FB der sender mig en mail ved hver genstart:[26 November 2010 11:36][07 December 2010 10:40][15 December 2010 05:01]Serienummer: 1829290192Prod dato: 20.08.2009Software. 2.7.132hardware: 6.1Mit viaual program er på ialt 3,9 mb og der er flere timere og tællere.Kan se at f.eks. Elmåler tælleren faktisk IKKE er blevet nulstillet efter seneste genstart.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå så fik jeg lige endnu et lille pip:[03 Januar 2011 08:36]Men alle mine tællere (FB 4.1.04 Driftstimetæller på loftlys i alle rum og min egen modificerede elmåler FB fra 13-10-2010) er ajour så no problem.btw har du flueben i gem værdi ved strømsvigt for dine tællere og hvor hentede du 2.7.139 Beta ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tjaaa. Nu er det heller ikke generende for mig, kun "interessant", hvorfor den egentlig genstarter.Det skyldes nok en eller anden watchdog timer eller tilsvarende. Måske det har noget med "Cirkulær reference (type A) detekteret i eksekverings flow" at gøre som Sten var inde på i sit 1. indlæg ?Jeg har dem dog ikke set dem i min log.Hvis man kan finde den fejlbehæftede blokder er årsagen til log entry´n og skifte den ud (kodet om) kan det måske hjælpe. Det kan selvfølgelig også være selvekoden i firmwaren den er gal med.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har nu været i kontakt med LK (igen...), og han fortalte at de stadig døjer med at controlleren genstarter. Controlleren er programmeret til at genstarte, for at rydde op i sin hukommelse. Hukommelsen bliver hurtig fuld, hvis der eksempelvis anvendes mange timere, og derfor genstarter. Han fortalte endvidere at det er normalt at timere, bliver resat ved en sådan genstart......suk...Men endvidere fortalte han også, at de havde en del problemer med at styre, hvornår controlleren skal genstarte (firmware mæssigt)Så vi blev enig om at jeg skal få ryddet op i alle mine timere, også se om det afhjælper problemet (Personligt har jeg et HAV af timere til at holde styr på forbruget, men det kan IHC åbentbart ikke)Håber I andre kan bruge informationen til ngoet...Mvh.Sten Krog

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok