Hop til indhold

Ny bruger.


Recommended Posts

HejJeg er ny bruger her på IHC og sidder lige og er ved at bestille et helt anlæg, som jeg skal have med til udlandet for selv at montere det. I den forbindelse kunne jeg rigtig godt tænke mig lidt råd og vejledning fra nogen som selv har monteret disse anlæg. Dels hvad man skal huske at bestille af link kabler, hvilke kabel typer der skal bruges, samt en del andre spørgsmål.Alt modtages med tak.Med venlig hilsenMartin V.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har tænkt mig at, jeg selvfølgelig skal have controler med viewer - derudover sensorer til gas og røg. Lysdæmpere - og så har jeg fået at vide at jeg kan gøre et par af 220v stik er timer styret - til udluftning samt brusekabine (som ikke må være tændt i mere end 3 timer af gangen).Men vil det være smart at lave samtlige 220v udtag "styret" af ICH (eller i det mindste lave kabler til skab) Eller skal jeg nøjes med de 2 jeg skal bruge og så trække resten som man normalt gør ?Kan jeg programmere controller inden jeg laver installation ? (jeg har aldrig prøvet noget med IHC før, så det vil tage mig noget tid er jeg sikker på)Hvad med kabler - skal det være 10 leder parsnoet ? Jeg kan se prisen er 2½ gang så dyr som 8 leder, og ud over til de steder hvor jeg skal bruge 6 tryks med lysdioder - så har jeg vel ikke brug for 10 leder ?Tusind tak for svaret - undskyld de mange nok dumme spørgsmål, men det er et større projekt for mig at gå i gang med.Med venlig hilsenMartin VHvordan tjekker jeg forresten at det er sidste nye model jeg får - og ikke en gammel hengemt en ?

Link til kommentar
Del på andre sites

det anbefales at du bruge link-10 kabel, LK har en garanti ordning, hvis det er lavet med dette, mm2 er den rigtige og samføring af kabler er lovligt med denne.så brug det rigtige, det er dumt at spare på sådan noget.stikk. ville jeg vælge ud, så det ikke er alle der kan slukkes, kun dem som jeg vil have ( gulvlamper, kaffemaskinen, tv osv ).men ellers lægger man en ekstra leder med rundt, så kan man ændre i det.men husk at 230V delen, må kun udføres af en installatør.den nyeste controller har usb i fronten og en antenne, nem at genkende, da det er den eneste der har det.der finde ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.så du fyrer bare løs mester.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak !Problemet for mig er, at jeg skal bruge anlægget i Rusland. Der findes ikke det 10 leder kabel her, så hvis det ikke kan køre med andet, skal jeg slæbe 1 km ledning med her over :( Det er sådan set det eneste problem !Hvordan med programmering af den fætter ? Er det svært ? Hvor meget skal man kunne inden man går i gang ? Er det muligt at tilslutte controller inden man laver installation - og så programmere den på forhånd ?Tak for råd ;)Jeg glæder mig da klart til at skulle igang !

Link til kommentar
Del på andre sites

Hentede bare sidste nye version, men den består jo så af : Scene design, LK IHC visual, og et par andre.Skal man først opbygge tegning af sit "hus", og så begynde derfra - altså Scene design ? Eller starter man "bare" med LK IHC Visual ?I har jo mere tålmodighed end de bedste børnehavepædagoger ;) Tusind tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Funktionsblok - godt nok smart ;) Hvis man kan finde ud af det.. Det ser ud til at alle de blokke man kan vælge er med Kip funktioner - hvordan laver man en "Tænd/Sluk" blok - hvor en knap tænder og en slukker ?Der ligger jo masser af underprogrammer under hver funktionsblok - er det fordi jeg vælger de forkerte ? I hjælp filen syntes jeg ikke funktionsblok er beskrevet særlig meget.Fagre nye verden..

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak - den er jo noget nemmere at bruge..Har udskrevet manual ;) så nu er der læsning.Hvordan laver man så den slukker alt lys så - skal man ind og linke kontakt til hvert rum, eller er der smartere måde ? Ligeledes giver lysdæmper mig lidt problemer - kan den ikke styres via 1 knap ?Når man sætter en funktionblok op som hedder dimmer, har den 2 udgange til henholdsvis op/ned - dem forbinder man så til dimmer, men hvordan kommer det til lampested så ?

Link til kommentar
Del på andre sites

din lysdæmper kan kører som " touch "1.2.01.a. Fortrådet simpel dimmer styring for 1 og 2 tast betjeningvedr. sluk alt se filalle udgange er samlet under en sluk alt, det gør det mere overskueligt og nemmere at ændre i. [file name=sluk_alt.zip size=8110]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/sluk_alt.zip[/file]

sluk_alt.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak for hjælp. Men jeg kan ikke se på dit diagram hvor "sluk alt" funktion er ? Jeg kigger nok et forkert sted - det jeg er ude efter er funktion som slukker "hele huset".Men lysdæmper kan altså godt bare køre på almindelig tryk - behøver ikke være "touch" for at bruge "touch" funktion ?Hvad er forresten grunden til du bruger "kip" funktion til at tænde med - er det bedre ? Er det for at samme knap kan slukke ?På den funktion som hedder "puls-kip-on-off", hvordan får man en speciel funktion - på f.eks langt tryk >1 sekund ? Nu har jeg tænkt mig at lave split system, så jeg placere output moduler i den ene ende af hus (for at spare kabel trækkeri), hvor mange ledere skal der mellem controller og output/indput enheder ? - skal det være specielt kabel ?Jeg har læst noget med at indput enheder ikke bruger indgang 9+10, hvad betyder det ?Kan jeg ikke bruge "Scene design" uden at have controller ?Med venlig hilsenMartin V.P.S. bare sig til hvis jeg spørger for meget, jo mere jeg prøver jo værrer bliver det ;) Og jeg vil jo gerne gøre det rigtigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

[file name=sluk_alt-dbd35436220c969c6363d1dc427af7e0.zip size=8152]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/sluk_alt-dbd35436220c969c6363d1dc427af7e0.zip[/file] har lige rettet den, var en mangel i den :S Men lysdæmper kan altså godt bare køre på almindelig tryk - behøver ikke være "touch" for at bruge "touch" funktion ?ja, lysdæmper kan "touch" det er programmet der bestemmer det.Hvad er forresten grunden til du bruger "kip" funktion til at tænde med - er det bedre ? Er det for at samme knap kan slukke ?kip tænder OG slukker en udgang med samme tryk, tæn/sluk på 2 tryk hedder on/offPå den funktion som hedder "puls-kip-on-off", hvordan får man en speciel funktion - på f.eks langt tryk >1 sekund ? denne funktion er smart, hvis man vil have to funktioner i et tryk, trykker man mere end 1 sek trækker udgangen. eller trykker man mere end 2 sek. trækker udgangen.Nu har jeg tænkt mig at lave split system, så jeg placere output moduler i den ene ende af hus (for at spare kabel trækkeri), hvor mange ledere skal der mellem controller og output/indput enheder ? - skal det være specielt kabel ?jeg har lidt svært ved at se besparelsen i den ide.jeg ville helst have alt samlet et sted, så kræver det kun plads et sted, og du spare måske 100 kr, hvilket ikke er det værd.Jeg har læst noget med at indput enheder ikke bruger indgang 9+10, hvad betyder det ?ihc bygger på bit tælling, en lang forklaring kunne følge, men det gider jeg ikke ;)Kan jeg ikke bruge "Scene design" uden at have controller ?ja

sluk_alt-dbd35436220c969c6363d1dc427af7e0.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Grunden til jeg spurgte om det med Scene Design er at jeg havde haft ringet til LK kundeservice, som fortalte mig at jeg kun kunne bruge program når jeg havde installeret controller. Han spurgte endda en kollega :)Men jeg er i fuld gang med at oprette min "scene"Det med kip funktionen forstår jeg godt, men der er jo kun en udgang på den plan som hedder puls-kip-on-off, hvordan får man så flere funktioner (hvis du forstår hvad jeg mener).. Der kan måske kun oprettes 1 udgang på hvert modul ?

Link til kommentar
Del på andre sites

h2o skrev:

Det med kip funktionen forstår jeg godt, men der er jo kun en udgang på den plan som hedder puls-kip-on-off, hvordan får man så flere funktioner (hvis du forstår hvad jeg mener).. Der kan måske kun oprettes 1 udgang på hvert modul ?
så laver man en ny blok, eller laver en selv.en indgang en FB.hvad er det helt præcist du vil?
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok