Hop til indhold
  • 0

Logge tidsforbrug for tændt stikkontakt ?


Sten
 Share

Spørgsmål

Davs Alle sammenJeg sider med et lille tricky programeringsproblem i Visual 2.Jeg vil logge tiden, en stikkontakt er tændt, men kan bare ikke greje, hvordan jeg får en udgang til at tænde en timer eller lignende ???? (Naturligvis kunne jeg lave det i FB´en som tænder stikkontakten, men vil gerne anvende en FB som er lavet i forvejen, hvor den tæller tiden i ialt/dag/måned/mandag-fredag - Altså så man eksempelvis kan se hvad der er brugt i onsdags (tid forbrugt for stikkontakt)Nogen der har en fantastisk god idé ?

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hahahaha, jeg kan kun grine. På trods af jeg er en rimelig habil programmør af IHC, kunne jeg ikke engang forudse at man kan putte en udgang (stikkontakt) på en indgang for indikering af status...Men tusind tak. (Har brugt en af de elmåler FB´ere, gad ikke selv til at lave en til logning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

lars-jacobsen skrev:

fb 4.1.04 eller 4.1.05 er driftstimetællere som akkumumerer tiden en ud/indgang er ON/OFF. Hvis du vil samle data op for hver dag løbende kan jeg da lave noget lig med elmåler fb´n.http://www.ihc-user.dk/ihc-forum/7-ihc-visual-20/12934-forbrugstaeller?limit=10&start=20#13809
Hej LarsFindes der et sted hvor man kan downloade én blok som tæller alle timer en udgang er tændt og som viser hver dag, måned, sidste år, forrrige år osv.På forhånd tak.Henrik
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

De 2 tæller du beskriver lægger jo tiden til.Den blok jeg eftersøger minder lidt om en el-måler. Den skal bare kunne tælle tiden en udgang er tændt. Man skal kunne se timetallet for hver dag, og så starte på 0 dagen efter. Man skal også kunne se forbruget for hver måned, år, forrige år m.m.Håber du forstår hvad jeg mener

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmmm det bliver vist mere bøvlet og uoverskueligt en jeg troede :blink: Der er mange tællere at holde styr på og man kan risikere at skulle tælle til 744 timer en måned eller 8928 på et år så ....Jeg har derfor modificeret LK blokken så der er en udgave der logger dagsforbrug og en der logger månedsforbrug. Kopier dem og ret indstillingerne så de passer med den ugedag eller måned de skal logge.Hvis du vil have en til årsforbrug så brug månedsudgaven med start 01.01 og slut 31.12 [file name=Test-20101027.zip size=5225]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Test-20101027.zip[/file]

Test-20101027.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok