Hop til indhold
  • 0

Varme regulering IHC


jorn
 Share

Spørgsmål

Da jeg var så heldig at IHC var en del af det hus vi købte for nogle år siden behøver jeg ikke tænke på om det er noget jeg vil have eller ej, det fungerer super men trænger til en opgradering.Det er fra 1996 -97 og skulle have alle funktioner efter dagtidens standard, modem, alarm o.s.v.nu vil jeg have det modaniseret incl. styring af vores gulv varme som p.t. er WIRSBO rumføler i rummene (kable)Kan man opsætte følere på den plads hvor de nuværende følere sidder? og lade IHC styre hele baduljen? jeg er godt klar over at en ny controller er nødvendig men udover den så ved jeg ikke hvor jeg skal begynde, er bare lidt træt af og skulle ligge nye kabler ind i væggende når de nu engang er der :) Jeg er ved at trække NET kable til mit elskab da jeg gerne ville kunne styre huset via internet og det skulle vel også være muligt med en ny controller?

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej jornJeg kan godt forstå at du vil udskifte den controller, og i den forbindelse vil det være naturligt at lægge netkabel til dit elskab, således at du dels kan tilgå Controlleren via nettet, men også benytte Vieweren (husk at købe den rigtige controller)Du kan sandsynligvis godt genbruge de eksisterende kabler til dine rumfølere såfremt de har 3 ledere.Jeg kan dog ikke helt forstå hvorfor du vil udskifte en velfungerende (går jeg ud fra) gulvarmestyring med IHC.Jeg har lidt svært ved at se den store gevinst i forhold til udgiften ved at udskifte din Wirsbo styring.Jeg kan godt se det smarte i de nye temperaturfølere, og især kombineret med en viewer giver det et godt overblik.Det er også smart, at man kan lave natsænkning, men hvis gulvvarmen er støbt i beton, så er de fleste enige om at natsænkning ikke har nogen synderlig effekt. Ligeledes vil man heller ikke få meget ud af, at ændre temperaturen i tide og utide.Det efterlader længerevarende ferier som det eneste argument for at man automatisk kan skrue op for temperaturen 2 dage før hjemkomst.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Jorn.Og velkommen til IHC-user :) Prøv at kikke de ældre tråde i forummet lidt igennem.Der er indenfor den seneste månedstid startet 2-3 tråde omhandlende varmestyring. Med spørgsmål der faktisk var svar på i de gamle tråde ;) Det kan også være du finder et uddybende svar der, på dine 2 spørgsmål udover ja og ja.Prøv f.eks også LK´s:http://www.lk.dk/sites/Lauritz%20Knudsen/privat/det-intelligente-hjem/ihc-control-varmestyring.page

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok