Hop til indhold
  • 0

Simpel opsætning [LØST]


line-web
 Share

Spørgsmål

Hej der ude kan nogen af jer hjælpe mig med at lave en simpen opsætning:bliver der trykket på knap 1 tænder output 1bliver der trykket på knap 2 tænder output 2bliver der trykket på knap 3 tænder output 3O.S.VJeg har følgendene enheder:2 stk. Input 242 stk. Output 2301 stk. output 400/8 x 10Håber nogen kan hjælpe mig med,så jeg har en grund falde at gå ud fra.På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

21 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Et meget godt sted at starte er LK´s hjemmeside hvor du kan finde en manual og vejledninger og div. hjælpefiler.Hvis det er Visual 1 eller 2 så findes der fb 4.1.10. Vælgeblok som gør lige nøjagtig det du beder om.Hvilke ind og udgange der skal være med og aktiveres, kan kun du afgøre. [file name=4.pdf size=52841]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/4.pdf[/file]

4.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har en virtual 1slutteren nr. 1 i input modul. 1 skal tænde og slukke relæet nr. 1 i output mudul 1.slutteren nr. 2 i input modul. 1 skal tænde og slukke relæet nr. 2 i output mudul 1.slutteren nr. 3 i input modul. 1 skal tænde og slukke relæet nr. 3 i output mudul 1.Skal kun kunne slutte og bryde på samme knap.Den skal ikke kunne noget specielt andet end det.Det er bare for jeg kan få et billede af hvor meget der skal indskrives for at lave det simpelt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har aldrig prøvet at lave projekter i Visual 1, men her er så mit første :) Hvis du vil bruge den samme knap til skiftevis at tænde og slukke med hedder der KIP.I det eksempel jeg har lavet bruges følgende: 1. knap/tryk tilsluttet input modul 1-1 til at aktivere udgang 1-1.2. knap/tryk tilsluttet input modul 1-2 til at aktivere udgang 1-2.2. knap/tryk tilsluttet input modul 2-1 til at aktivere udgang 2-1.Hvis du vil have den samme knap til at styre flere udgange med(skiftevis) kan det også lade sig gøre, men så skal du uddybe hvad det rent faktisk er du er ude efter. [file name=Line_web_1.zip size=4611]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Line_web_1.zip[/file]

Line_web_1.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

line-web skrev:

Hvad bruger man den funktion til.
Hvilken ? Hvis det er 4.1.10 du mener, kunne man f.eks. forstille sig at du har et 4 tast tryk, som skal styre en ventilator på flere niveauer. Kun een udgang må være aktiv ad gangen.
Hvorfor skulle man kunne tænde den skiftevis?
Igen det kom helt an på situationen. Jeg ved jo ikke hvad det er du forstiller dig, og hvis du læser dit 1. indlæg igen skriver du flere forskellige knapper og i dit 2. indlæg skriver du samme knap :huh:
Vil gerne have en master knap,så når man forlader huset slukker den for alt.og når man kommer igen tænder den for dem der var tændte når man forlod sidst.
Det er så endnu en ny funktion der ikke har noget med ovennævnte at gøre, men en Sluk alt er muligt at implementere. Det bliver nok lidt sværere med en "pause" funktion således at kun det der var tændt og blev slukket vha "sluk alt" tænder igen.En god idé, som jeg ikke umiddelbart har set implementeret.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Her er en mere detaljeret liste:Input - Funktion - Output1. Input 24/24 - 1. Output 230:1.1 - Pauser - Alt1.2 - Mode Select - A/B1.3 - kipper - 1.11.4 - kipper - 1.21.5 - kipper - 1.31.6 - kipper - 1.41.7 - kipper - 1.51.8 - kipper - 1.61.9 - kipper - 1.71.10 - kipper - 1.81. Input 24/24 - 2. Output 230:1.11 - kipper - 2.11.12 - kipper - 2.21.13 - kipper - 2.31.14 - kipper - 2.41.15 - kipper - 2.51.16 - kipper - 2.61.17 - kipper - 2.71.18 - kipper - 2.82. Input 230 - 3. Output 400/8 x 10:Mode A2.1 - kipper - 3.12.2 - kipper - 3.22.3 - kipper - 3.32.4 - kipper - 3.42.5 - kipper - 3.52.6 - kipper - 3.62.7 - kipper - 3.72.8 - kipper - 3.8Mode B2.1 - Pause - Alle 3.X2.2 - Slukker - 3.12.3 - kipper - 3.22.4 - kipper - 3.32.5 - Tænder - 3.4 / 3.5 / 3.62.6 - Slukker - 3.4 / 3.5 / 3.62.7 - Tænder - 3.6 / 3.7 / 3.82.8 - Slukker - 3.6 / 3.7 / 3.8

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay har fundet ud af hvordan jeg laver kip.Hvordan laver jeg en mode funktion?Hvordan laver jeg en pause punktion?Og kan jeg lave en kode funktion?Input 1.1 - tastatur 1Input 1.2 - tastatur 2Input 1.3 - tastatur 3Input 1.4 - tastatur 4Input 1.5 - tastatur 5Input 1.6 - tastatur 6Hvis koden eksempelvis er: 1726Output 1.1 ONInput 1.7 - Sluk

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Flot :cheer: En mode funktion ? Forstår jeg ikke :blink: Men her er et bud:[file name=Mode_select_fb.zip size=2956]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Mode_select_fb.zip[/file]En pause - hmmmm :unsure: Det kommer an på hvad det er der skal pauses og genoptages. I princippet er KIP jo en pause. Problemet er nok at holde styr på status hvis det er flere steder der skal pauses og de kan tændes uafhængig og individuelt.Det er muligt at styres flere udgange vha af samme funktion, sadan at ét tryk kan aktivere f.eks. lys flere steder, som f.eks. velkomst tryk.Kodetastatur: anvend f.eks. fb 1.01a. Træk udgangen fra blokken over på de pågældene outputmodeuler og vælg om de skal følge eller invertere.Prøv at åbne/lægge alle(nogle) fb ind i et projekt og gennemgå dem. Så får du en idé om hvad man kan med de enkelte blokke og hvordan det kan gøres. Du kan få hjælp til den enkelte fb ved at markere den og trykke på F1

Mode_select_fb.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tæt på men nærmere kip.Kort tryk på Input 1.2 - Kip Tænder/Slukker Output 1Kort tryk på Input 1.1 - Ativere næste:Nu er Kort tryk på 1.2 - Kip Tænder/Slukker Output 2Kort tryk på Input 1.1 - Ativere næste:Nu er Kort tryk på 1.2 - Kip Tænder/Slukker Output 3Kort tryk på Input 1.1 - Ativere næste:Nu er Kort tryk på 1.2 - Kip Tænder/Slukker Output 1Det skulle kunne forståes.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

line-web skrev:

Her er en mere detaljeret liste:Input - Funktion - Output1. Input 24/24 - 1. Output 230:1.1 - Pauser - Alt1.2 - Mode Select - A/B1.3 - kipper - 1.11.4 - kipper - 1.21.5 - kipper - 1.31.6 - kipper - 1.41.7 - kipper - 1.51.8 - kipper - 1.61.9 - kipper - 1.71.10 - kipper - 1.81. Input 24/24 - 2. Output 230:1.11 - kipper - 2.11.12 - kipper - 2.21.13 - kipper - 2.31.14 - kipper - 2.41.15 - kipper - 2.51.16 - kipper - 2.61.17 - kipper - 2.71.18 - kipper - 2.82. Input 230 - 3. Output 400/8 x 10:Mode A2.1 - kipper - 3.12.2 - kipper - 3.22.3 - kipper - 3.32.4 - kipper - 3.42.5 - kipper - 3.52.6 - kipper - 3.62.7 - kipper - 3.72.8 - kipper - 3.8Mode B2.1 - Pause - Alle 3.X2.2 - Slukker - 3.12.3 - kipper - 3.22.4 - kipper - 3.32.5 - Tænder - 3.4 / 3.5 / 3.62.6 - Slukker - 3.4 / 3.5 / 3.62.7 - Tænder - 3.6 / 3.7 / 3.82.8 - Slukker - 3.6 / 3.7 / 3.8
Her er et bud bortset fra at der ikke er 10 indgange på modul 1.Jeg har flyttet 2 funktioner til input modul 2.Og pause funktione er ikke implementeret. Den virker pt som en SLUKALT og kan ikke genoptage status. [file name=Line_web_2.zip size=14781]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Line_web_2.zip[/file]

Line_web_2.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

line-web skrev:

Det er da vild indviklet at lave nye funktioner
Alt er relativt. Der var jo heller ingen der sagde det var nemt ;)
Har fået kode funktionen til at virke men det er jo kun 4 taster og kan ikke få flere ind.
Uanset hvor mange taster du har på dit tastatur er det jo fordi fb´n er beregnet til en 4 cifret kode, hvor man kun vælger at forbinde de 4 taster som skal bruges i koden, samt vælger række følgen af dem. ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

line-web skrev:

Tæt på men nærmere kip.Kort tryk på Input 1.2 - Kip Tænder/Slukker Output 1Kort tryk på Input 1.1 - Ativere næste:Nu er Kort tryk på 1.2 - Kip Tænder/Slukker Output 2Kort tryk på Input 1.1 - Ativere næste:Nu er Kort tryk på 1.2 - Kip Tænder/Slukker Output 3Kort tryk på Input 1.1 - Ativere næste:Nu er Kort tryk på 1.2 - Kip Tænder/Slukker Output 1Det skulle kunne forståes.
OK du vil have tryk 1.1 til at vælge udgang der skal kip´e og udføre selve kip med tryk 1.2 [file name=Toggle.zip size=3338]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Toggle.zip[/file]

Toggle.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

wow :woohoo: Det er ikke ret mange "novicer" der giver sig i kast med at programere egne blokke sådan lige med det samme. Men det er jo egentlig heller ikke så svært, når først man lige finder ud af hvordan det skal gøres :) Mange nøjes med at bruge LK´s indbyggede fb og det er som regel også ganske fint og godt nok. Men der kan selvfølgelig være en funktion eller to som de ikke understøtter og så må man selv igang med at programere. Godt gået ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg foreslog blot Homeseer fordi det er et komplet House Automations system hvortil der er lavet rigtig mange plugins til bla. audio mm.Prøv at google "homseer + ihc" Men uanset hvad så skal der jo noget software til som kan oversætte IHC i/o signaler til "mediaplayer" kommandoer.Det er f.eks. muligt at få den nye Controler til at sende en E-mail med en forud bestemt tekst hvis noget specifikt sker (tryk på en taste). Hvis modtager så kan finde ud af at oversætte den E-mail tekst til en "play" kommando er den hjemme. Dette kan så også styres fra mobilen/Iphone men så er vi vist lidt langt ude hvor der er andre apps. der er mere anvendelige.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok