Hop til indhold
  • 0

Ingen forbindelse til controller


Anders Hedelund
 Share

Spørgsmål

Ville ændre konfigurationen.Installerede USB-COM driver og forbandt via USB-RS232-kabel og trak en kopi ud. IHC Visual bad om ny firmware (ekst. var fra 2003). Downloadede denne samt Firmware loader og installerede. Derefter ville controlleren ikke snakke med min computer. Computeren "så" simpelt hen ikke nogen i den anden ende af kablet - eller i bedste fald en Microsoft mus.Fandt så anden computer (der havde en rigtig gammeldags com-port), og installerede IHC Visual 1.32. Samme resultat. Installerede USB-COM driver og prøvede med USB-RS232-kabel. Ditto.Min controller blinker lystigt, men den er tom, og intet lys kan tændes. Fruen bliver ked af det, når vi skal tilbage i lejligheden fra sommerhuset.Hvad kan jeg have gjort forkert? :( :( :( Er der nogen i nærheden af Charlottenlund, som har en computer+kabel, der garanteret vil snakke med den gamle Visual 1 / RS232?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du havde ret, jeg skulle køre firmwareloader igen. Ville have forsvoret det, tænkte "hvordan skulle loader kunne køre, når der slet ingen forbindelse er, og computerern tror, det er en mus i den anden ende?". Det var der bare alligevel: For firmwareloader.Her er den fulde og sande historie for dagens succes:[ul][li] RS232-stikket i IHC Visual er noget GYLLE. Alle andre har gevindstykker i de stik, men LK har sat nogen gummibøsninger i i stedet.[/li][li]Derfor havde jeg mistet forbindelsen under sidste firmware update, så den var stadig på gamle. Det havde jeg fuldstændig og absolut overset.[/li][li]Det kunne jeg så se nu, fordi Firmware Loader i modsætning til IHC Visual GODT kunne forbinde (tak, tak, tak for rådet om at prøve at forbinde med Firmware Loader igen)[/li][li]Fidusen var så bare at holde stikket HELT stille og fast i de minutter, det tog Firmare Loader at opdatere.[/li][li]Nu kunne IHC Visual pludselig forbinde, og så tog det kun få sekunder at lægge konfigurationen ind igen.[/li][/ul]Min elektrikerforbindelse fortalte i øvrigt, at han engang havde været uheldig under samme firmwareopdatering. Forbindelsen blev mistet på et trin, hvor enheden gik fuldstændig død. Nå, det fik så kunden til at købe en trådløs i stedet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok