Hop til indhold
  • 0

Modificere Sol opgangs / nedgangsblok


Henrik Rosenkilde
 Share

Spørgsmål

Hej.Jeg har prøvet at ændre Kenth´s blok for sol op og nedgangstider.Min plan er at bruge den til at tænde en udendørslampe.Jeg har ændret datoerne under indstillingerne så jeg kan få 4 tænd og sluk tider pr. måned.Jeg har lavet to blokke. En til 1 halv år + 1 til 2. halvår. og kobelt dem sammen via en OR blok Men når jeg laver en simulation tænder begge blokke - hvad gør jeg forkert?se evt. vedhæftede fil [file name=solur.zip size=15619]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/solur.zip[/file]

solur.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Blok 2 tænder fordi programmet kigger på systemtid og sammenligner med dine indstillinger. Den er god nok.Blok 1 tænder fodi lyset skal tændes hvis datoen er senere end Dec2. Der skal du have en betingelse mere ind.Kig under 'Opdater op og nedgangstider', fortsæt til enden af den program sektion, hvor der står Dec2 (Betingelse: System dato >=Dec2).Indsæt en betingelse mere der hedder at datoen ikke må være senere end den dato du har som nummer 1 i blok 2.Blok 2 skal ligeledes have en betingelse, i forhold til den første dato i blok 1.Jeg tror dog du får flere problemer med at sætte de 2 blokke sammen.Du skal nok kigge på at sætte et flag ind som forhindrer at blokken kan sætte en udgang i det halvår hvor den ikke skal kontrollere lyset.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Havde du så tænkt dig at opdatere programmet hvert halve år?Forstår ikke hvorfor 2 tidspunkter pr. måned ikke er nok, men ok. Jeg har lige hurtig lavet en blok som sætter 2 udgange afhængig af dato. Sammen med et par AND blokke ser det umiddelbart ok ud.Det kan sagtens laves meget pænere, men det er min tid desværre ikke til lige nu. [file name=Solur_2.vis size=191134]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Solur_2.vis[/file]

Solur_2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

allannissen skrev:

Havde du så tænkt dig at opdatere programmet hvert halve år?
Min plan var at have 2 blokke med de forskellige tider også bare bruge enten den ene eller anden blok afhængig af tidspunktet på året.Det tager jo kun 2 sek. at flytte udgangen.Jeg prøver lige din blok.Tak for hjælpen
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det ved jeg ikke lige hvorfor, men nu virker det.Klokken 01:00 vil blokken checke datoen og evt. ændre udgangen.Det er ikke nok at du bare ændrer datoen i simulering. Du skal bagefter ændre klokken til 00:59:55 og vente 5 sekunder.Jo, det er korrekt. [file name=Solur_3.vis size=190956]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Solur_3.vis[/file]

Solur_3.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok