Hop til indhold
  • 0

Udelys tænder og slukker hele tiden


Steen Schmidt
 Share

Spørgsmål

19 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Robert,Det er jeg rigtig glad for.Jeg har vedhæftet min IHC fil. [file name=27_afb_Konstant_lys_udeDefekt_dimmer_1_skiftet_til_dimmer_3_Firmware_2.vis size=1862058]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/27_afb_Konstant_lys_udeDefekt_dimmer_1_skiftet_til_dimmer_3_Firmware_2.vis[/file]

27_afb_Konstant_lys_udeDefekt_dimmer_1_skiftet_til_dimmer_3_Firmware_2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det vedhæftede projekt virker såmænd godt nok. Windows (MS Explorer) har det bare med at gemme .vis filer som xml, men de kan godt åbnes i Visual.Jeg tror problemet med at det tænder og slukker hele tiden er den klasiske fejl med at skumringssensoren beliverr belyst af lampen når den tænder. Derved er det jo ikke mørkt mere. Derfor er betingelserne ikke tilstede og lyset slukker igen ;) Prøv at fjerne forbindelsen og se om ikke det så virker. Ved godt at så har du ikke skumringsfunktion på, men det kan vi klarer på anden vis, feks. vha Kenth´s "skumringssimulator FB".

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hvis det viser sig det er lampen som belyser skumringen, er blokken du bruger lavet forkert, da det mest logiske ville være at skumringen blir sat ude af funktion når først pir'en har tændt, også først blir aktiv igen når pir tiden er udløbet. Tar man en ganske alm servodan sensor fx så virker den på samme måde, kan altså mont direkte ved siden af en lampe, go fornøjelse

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Robert1977 skrev:

hvis det viser sig det er lampen som belyser skumringen, er blokken du bruger lavet forkert, da det mest logiske ville være at skumringen blir sat ude af funktion når først pir'en har tændt, også først blir aktiv igen når pir tiden er udløbet. Tar man en ganske alm servodan sensor fx så virker den på samme måde, kan altså mont direkte ved siden af en lampe, go fornøjelse
I dette tilfælde skyldes det måske også at der anvendes en LK Fuga/Opus PIR der er beregnet til indendørs brug og ikke en seperat skumringssensor. Og ja der kan da være noget om at det var smart hvis skumringsfunktionen bliver deaktiv i PIR perioden. Men hvad nu hvis man har en PIR periode på 30 min eller 1 time og det så bliver lyst i samme periode ? Så er den 1. betingelse for at der skal være lys jo ikke tilstede.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg kan godt se den mening i dette, men det drejer sig jo om i første række at har du skumring, og der kommer en pir så skal du tænde, for så er det mørkt nok. og skulle det virkelig være tilfældet at der skulle blive lyst imellemtiden, så er det jo vel ikke såå slemt. Det er værre det andet, hvis der er mørkt og lortet ikke vil tænde.Jeg har også snakket med spidserne i udviklingen hos LK, om ikke de kunne lave en forsinkelse i deres skumring, en som man selv kunne ændre hvis man vil, for bruger man fx en pir til 1modul, altså ved evt en dør, så tænder lyst med det samme du stiller dig hen foran pir'en, fordi den så tror det er mørkt.En af de høje herre sagde også til mig at det ikke var hensigts messig at bruge skumringen i samme rum, for den kunne jo blive påvirket af lampen. Så spurgte jeg ham hvorfor de så havde lavet den..., det blev stille i rummet i et par sekunder, og ingen svar, så sagde jeg til ham at de som laver blokkene blot skulle lave dem sådan at skumringen blev tilsidesat i den tid lyset var tændt, og så skulle de lige huske at lave en forsinkelses timer til skumring, igen blev der lidt stille, hvor efter et par sekunder en af dem så laver blokkene, siger at det måtte de jo hjem og kigge på. :woohoo:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det med at der er skumrings sensor i samme enhed som PIR er formentlig fordi disse enheder nok primært er udviklet til indvendig brug i et lukket rum som f.eks. toilet/bad, og altså blot skal at tænde hvis det er mørkt. I flere af funktionsblokkene kan man også under indstilling vælge hvilken funktion bla. PIR have. Hvis man vælger at anvende den under andre betingelse, kan man jo bare tilpasse fb´n efter det. Der er jo ikke nogen der siger LK skal have fb´r der passer til alles individuelle behov. Fejlretning og optimering af fb er selvfølglig OK, og fb antallet er da også udvidet med tiden.Det med at man kan lave programeringen med færdige standard blokke er jo bare en starthjælp så man ikke selv behøver side og kode. Men det kan jo blive nødvendigt.Det er nu heller ikke særlig svært at lave den "blokering" vi taler om. Sig til og jeg skal give et bud.En anden lille ting: i mange af LK´standard fb kan man som regel kun vælge om PIR enten skal tænde eller slukke. Ikke begge dele.Derfor har selv lavet en lille blok der kan tænde hvis det er mørkt og slukke igen efter sidste PIR detektering.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok