Hop til indhold
  • 0

almindelige kontakter og wireless


jesper mortensen
 Share

Spørgsmål

i min entre kan jeg tænde og slukke for lyset på 2 almindelige kontakter. Jeg har behov for at tilføje en tredje kontakt, men på et sted hvor det ikke kan lade sig gøre at fræse ud og trække ledninger. Kan jeg udskifte en af de nuværende almindelige kontakter med en wireless enhed og så tilføje en batteridrevet enhed som den tredje kontakt?Hvilke produkter skal jeg i givet fald købe?mvhJesper

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du behøver ikke blænde noget af... Det ene sted skal du montere et kombirelæ (det med tryk, som ikke bruger batteri) til tændledningen og det andet sted skal du udskifte kontakten med et batteritryk! Ledningerne skal muffes enkeltvis, forudsættende at tændledningen også findes i den første kontakt :-) det sidste batteritryk kan du så placere valgfrit...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

begge de gamle kontakter tar du ud af hullet, det ene sted stopper du relæ/ dimmer modulet i, sætter en fase i "p" klemme, også putter du din tændledning i den anden klemme. Du skal bare lige ha styr på om du har en a eller b korrespondance pt. Har du en B, er det meget let, da du så har både fase og tændledning begger steder. Så skal du blot mont som overstående, og sætte et par muffer på i den anden ende. Har du en A, så er der lidt mere indviklet, da du så skal sætte modulet hvor du har en fase, og mont den på "p", så tar du ved den anden kontakt og samler din ledning som sidder i "p" med en af de andre, den går nemlig direkte tilbage til dit nye modul, hvor du så kan sætte den i det frie hul i relæ/ dæmper. Den anden ledning som du ikke bruger længere kan du bare putte ind i din dåse eller underlag, hvorpå du så der kan mont et af dine batteri tryk. Så er det bare at sætte det andet tryk det ønskede sted, programere også færdig. Laaaang forklaring men jeg håber du kan bruge det til noget ellers må vi ta den i telefonen, go fornøjelse

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok