Hop til indhold
  • 0

Få IHC til at arbejde sammen med LockOn alarm


Per Svarre
 Share

Spørgsmål

Jeg har af flere grunde valgt at få en LockOn alarm i stedet for at "udbygge" min IHC installation. Men jeg havde en intention om at udnytte de lydgiver (IHC røgalarm) og muligheden for at blinke med lyset når LockOn alarmen går. Umiddelbart er det ikke muligt da alarmen ikke har en udgang. Men med lidt tankevirksomhed og lidt fuskeri har jeg fundet en løsning, nu mangler jeg bare lidt hjælp til at programmere en blok. LockOn alarmen har en trådløs stikkontakt der kan tænde når alarmen gå og slukke igen når den bliver afmeldt, jeg har så monteret et relæ der "kortslutter" når det får 230v. Det virker fint og controlleren ser inputtet. Det jeg mangler er en blok der starter et lydscenarie (evt. IHC alarmen), og starter et blinkende scenarie. Begge dele så lang tid "kontakten" bliver holdt inde og det skal stopper igen når den bliver sluppet. På den måde burde jeg kunne anvende IHC sammen med min LockOn alarm.Håber der er en derude der gider at hjælpe (igen:-))MVHPer Svarre

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Anvend blot fb. 6.2.01.d. Tyverialarm med 10 stk PIR, skalsikring og forbikoblerzone. Til- og frakobling inde.Der er masser af muligheder for at tilrette den så den passer til dine behov, (ændre tider, vælge indgange osv.)Kobl din relæ indgang på en PIR indgang og vælg Styreindgang for tilkobling fast ON.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du ændre kan ændre, redigere tilføje nye funktione i en hvilken som helst fb på følgende måde:Marker fbhøjreklik og vælg Vis programhvis fb er markeret med rødt er den låst og skal låses op (Alle LK fb er låst pr. default). Det gøres ved at markere, højreklik og vælg lås opSå kan du pille lige så tosset du vil.Du skal derfor i det venste vindue finde den pågældende indgang (Styresignal fra enhed for til- og frakobling af Totalalarm). Markere den, højreklik og vælg egenskaber (eller bare dobbeltklik på den). Ændre intial værdi til ON og den er derefter altid trukket/aktiveret. Selve kørsels værdien kan ændres vha Serviceview om nødvendig, men du børændre intial værdien ellers skal du altid ind og gøre det manuel hver gang du genstarter din controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kan godt se det ikke rigtigt vil i simuleringen.Da du ikke bruger IHC alarmfunktionerne har jeg indsat en anden mere simpel fb der blot tænder/slukker i takt med dit relæ, da jeg går ud fra du gerne vil styrer det via alarmen. [file name=Per_Svarre_070710.zip size=247563]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Per_Svarre_070710.zip[/file]

Per_Svarre_070710.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Suverænt. Det er lige det jeg er efter. Det er da godt at vide at man kan få en tredjepart alarm til at virke sammen med IHC.Vil det være en stor operation at få lyset til at blinke og lydmodulerne til at gå op og ned i lydstyrke for at stresse tyven ekstra:-)Mange tak for hjælpen.MVHPer Svarre

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak, men der er nu andre herinde der er mere haj udi programering end mig. Men sålænge det kun drejer sig om anvendelse og modificering af standard fb kan jeg da være med. ;) Nå, men her er et andet bud der også kan blinke med lyset og variere lydgiverne. Husk du skal have kablet/konfigureret 102db forbindelserne færdig på de interne lydgivere hvis de skal variere i lydstyrke. [file name=Per_Svarre_080710.zip size=234834]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Per_Svarre_080710.zip[/file]

Per_Svarre_080710.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok