Hop til indhold
  • 0

Regulering av temperatur med jalousi-tryk


Lau Sorensen
 Share

Spørgsmål

Hej, Ny her, og til IHC generelt. Men ref. de nye termostater som alle ønsker sig, forstår jeg at der sandsynligvis ikke bliver noget display og tilhørende mulighed for at stille ønsket temperatur på disse. At styre det i Visual er fint, men noget besværligt for "ikke-operatører" - og specielt har jeg en lejlighed i huset hvor lejeboerne gerne skulle kunne regulere varmen på en enkel måde. Spørgsmål: Er det muligt, med eks. et jalousi-tryk, at styre de værdier som den funktionsblok der tager sig af dette styrer efter. Eks. et tryk på pil op -> en grad op og vice versa. Enkelt ? .. ikke for en novice :-) - men mange tak for et godt forum og mange gode tips og tricks !!Lau

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ja det er helt bestemt muligt at lave om i blokken, så du kan ændre setpunktet med tryk. Se eksempel vedhæftet. (Den ændrer den parameter som hedder Referencepunkt for normaltemperatur).I mine øjne er det helt store problem at de ikke kan se hvad temperatur den er sat til i øjeblikket, så de i princippet regulerer varmen i blinde. Selvfølgelig kan man godt sætte nogen grænser ind i programmet, så du eks. kun kan regulere mellem 17 og 24 grader.Hvis det er en controller med viewer du har, mener jeg den bedste løsning ville være at lave en dedikeret side til lejligheden, hvor de så kan regulere varmen. Det er meget simpelt at betjene, men kræver selvfølgelig at de har en pc med internetforbindelse.Hvis det skal være rigtig luksus, kunne du jo sætte en visility touchskærm op i lejligheden. Link til visility. En noget pebret løsning, men helt perfekt. [file name=Varme_eksempel.vis size=227425]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Varme_eksempel.vis[/file]

Varme_eksempel.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok