Hop til indhold
  • 0

iPhone-app kommer den 12. maj


Anders W
 Share

Spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har lige talt med en af udviklerne hos LK. Problemet er løst, men nu ligger appen til godkendelse hos Apple. Estimatet for release er 1-2 uger. (Apple har mega travlt i forbindelse med godkendelser af apps til ios4)nye features er:- status på wireless og dioder. (Det hele kunne ikke oplyses)- Kan gemme controllerens opsætning, så den ikke skal lave forbindelse til controlleren ved opstart. (altså den kan mere effektivt blive brugt som remote)- Så generelt er appen blevet hurtigere :woohoo:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Vwbobbel skrev:

Så er der kommet opdatering til Ihc App som virker på os4 super cool med de nye funktioner som tilbagemelding og opsætning af port og lidt hurtigere :)
Ja app'en begynder at blive anvendelig.Kæmpede dog lidt med opsætningen da jeg kom til at læse manualen hvor i der står at det er serviceview der skal aktiveres ud mod internet. Tror der menes sceneview ? (begyndte at gå meget bedre her, da jeg aktiverede den i stedet)Husk hvis i kører med alternative porte, så er det den sikre port der skal sættes efter WAN adressen.mvhKristoffer
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er total fan af IHCRemote - det er for nemt at lave og det har taget alt for lang tid.For at gøre det nemmere for mig selv har jeg lavet en lokation der hedder Remote og deri har jeg tilføjet nogle input uden at have angive hvilken fysik input de er koblet på. Og så bare knyttet dem til nogle eksisterende funktioner i mine funktionsblokke.På den måde har jeg altså nogle "virtuelle" input som jeg kun har adgang til fra min fon. Visual advarer når man uploader, på samme måde som hvis man har noget wireless der ikke er linket./Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kommunikationen fra iPhonen til Controlleren går via netværk til den IP som din controller har. Men uden viewer har din controller kun en IP når du har USB kablet sat i. Så uden viewer virker app'en ikke!Men med mit kendskab til IHC og netværk, vil jeg faktisk tro at det er muligt at koble en computer til controlleren via USB og så sætte en proxy op på den computer som så vil fungere som en viewer. Det er kun teori og ikke noget jeg vil efterprøve, da jeg er så heldig at have en viewer./Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ThomasMouritsen skrev:

Kommunikationen fra iPhonen til Controlleren går via netværk til den IP som din controller har. Men uden viewer har din controller kun en IP når du har USB kablet sat i. Så uden viewer virker app'en ikke!Men med mit kendskab til IHC og netværk, vil jeg faktisk tro at det er muligt at koble en computer til controlleren via USB og så sætte en proxy op på den computer som så vil fungere som en viewer. Det er kun teori og ikke noget jeg vil efterprøve, da jeg er så heldig at have en viewer./Thomas
Via Netværk, det er jeg med på, men controlleren har da altid en ip, også selvom der ikke er et usbkabel i, jeg bruger aldrig USB i min, der er netværk på, og alt mit kommunikation går via netværket, og der er ikke wiever i..//Brian
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu pas på der ikke bliver snakket om drømme og gode forestillinger herinde. RealityAng. viewer:Med Iphone app'en er det kun muligt at tilgå sin controller via viewer modulet. Derfor er den påkrævet. Det er selvfølgelig muligt at programmere sig ud af det via en PC (nok ikke proxy) :) men så kommer det næste, vil Apple godkende applikationen til "deres" Iphones. Jeg tror ikke på den, da Schneider (efter længere samtale med en af programmørerne) ikke vælger at give brugerne mulighed for selv at programmere til controlleren. evt. via en webservice. Der kører en webservice i vieweren som bruges til eksempelvis Iphonen, men vi får nok aldrig adgang til den. :(Ang. opdateringer i Iphone App'en:Det er rigtigt med ikonerne, men der er også kommet status med i den nye opdatering, så nu begynder det at have mening at have f.eks. garageportene med over IHC. Det var det nu i forvejen. igen vieweren er der, og bliver jo også brugt af websceneview og sceneview. Sidst men bestemt ikke mindst -PORT-. Det er nu muligt at have andre service kørende igennem sin router. Den første app understøttede ikke port på IP'en, derfor var man tvunget til at bruge port 80, hvilket ikke er smart når man hoster websider imend :-S også sikkerheden selv at man ikke skal have port 80 unødigt åben.lige en kort bemærkning til Netværk:Selvfølgelig har controlleren en IP, selvom USB ikke er tilsluttet. Selvom man ikke har den nyeste viewer controller, kan man jo stadig tilgå sin controller via visual, der bliver netværket brugt.Håber at det gav nogle svar på jeres tanker og spørgsmål.Lige en sidste ting. Syntes vi skal prøve at bruge tråden til at indsamle idéer til hvordan vi gerne vil have Iphone app'en. Både rettelser og goodies som kunne være brugbart i en std. App. Jeg skal gerne være den der giver vores ønsker videre til Schneider, for så at evt. kunne blive hørt. Brugeren er jo den bedste testperson ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok