Hop til indhold

Microsoft .NET API/SDK


TGF Rules
 Share

Recommended Posts

Tak for info.Savner nemlig alternative metoder til at kommunikere med controleren på end LK´s applikationer.Leger lidt med nogle andre muligheder bl.a. curl og php og tror jeg vil vente til i har "færdigudviklet" jeres alternativ inden jeg begynder at lege med det også. Visual studio, C og lign. er lidt for langhåret til mig. B)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ville også lige sige super arbejde.Har lidt svært ved at læse om du nu kan tænde slukke gennem WS ?.Kan du "snakke" med LK's wireless produkter.Jeg har snart selv et wireless IHC setup, men har ikke købt en controller endnu, da jeg ikke syntes jeg vinder så meget, da det jo endnu er ret lukket. og det som LK selv levere virker gammeldags, og forældet.Men jeg er C#/.net udvikler, og kunne rigtigt godt tænke mig at lave en android app, eller et .net website, hvor man kunne kontrollere sine LK wireless kontakter.Der er jo vildt mange muligheder hvis man bare havde et API, til at tænde slukke. Og jeg kan ikke fatte at LK ikke har indset dette.De ville vinde rigtigt meget ved at gøre det frit, og f.eks lave en tv reklame hvor manden kommer hjem i sin bil, tager sin smartphone frem, og tænder lyst i huset inden har går ind.Eller alle smartphones har GPS, så man kunne lave en app, selv tændte lyset i indkørsel, gang osv, når man var inden for 200 meter af huset, og det var efter mørkets frembrud. Det er kun fantasien der sætter grænsen.....Men tilbage til emnet. Godt arbejde, håber du fortsætter med at sniffe og kode.

Link til kommentar
Del på andre sites

u2pia skrev:

Hej LarsHvilke alternativ metoder / funktionalitet er det du savner?Personligt savner jeg noget til logning af data og intelligent hjemmesimulering. Styring via Android (a'la IPhone) kunne der måske også være interesse for.
Ja logning af data f.eks. kwh & temperatur samt export af disse data. Opsamlingen af data har jeg styr på :lol: Og ja remote styring gennem andet end LK´s sceneview.Men pt er jo gang i så meget :woohoo: at mine behov nok skal blive opfyldt.
Link til kommentar
Del på andre sites

tinidk skrev:

Har lidt svært ved at læse om du nu kan tænde slukke gennem WS ?.Kan du "snakke" med LK's wireless produkter.
Ja! Det er muligt at tænde og slukke gennem Web Servicen.Jeg har ikke selv nogle wireless enheder som jeg kan prøve med, men jeg kan ikke se at det skulle være noget problem at styre dem (gennem controlleren).
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har vedhæftet et eksempel der benytter standard Web Referencer i stedet for at bygge SOAP XML op i hånden.Det vedhæftede eksempel er en WinApp, hvor der kræves 2 buttons. Derudover skal der tilføjes 2 Web Referencer (.Net 2.0 Style) med navnene AuthenticationService og ResourceInteractionService for at få det til at køre.Håber at det kan tjene til inspiration. [file name=IHCTestApp.txt size=2733]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/IHCTestApp.txt[/file]

IHCTestApp.txt

Link til kommentar
Del på andre sites

respekt til Kvade, tais og alle andre der arbejder på at få åbnet op :-) Jeg har fået tais' webservice op at køre, og de 3 handlinger getAllDatalineOutputs, setRuntimeValue og validateUser virker fint, men getRuntimeValues giver mig: "Anmodningsformatet blev ikke genkendt for URL-adressen, der uventet slutter med '/getRuntimeValues'."Kører på .NET 2.0, men har også prøvet med 3.5 - samme resultat.Hjælp?

Link til kommentar
Del på andre sites

Svaret fra controlleren (SOAP-ENV: Body) indeholder det rigtige, men det går galt i parseren der trækker resourceID og resourceStatus ud:resourceID = k.ChildNodes[0].ChildNodes[0].Value;resourceStatus = k.ChildNodes[3].ChildNodes[0].ChildNodes[0].Value; resourceID bliver null, og resourceStatus smider ovennævnte exception. Quickfix var at hoppe de XmlNodes over der gav problemer. Jeg har åbenbart noget andet/mere end f.eks. tais i min IHC installation? Jeg kigger på det snarest.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej spliidJeg vil anbefale dig at tage udgangpunkt i det eksempel som jeg har vedhæftet tidligere i stedet for, hvor der benyttes Web Referencer i stedet for at parse XML'en selv.Fordelen ved at benytte Web Referencer er derudover at man kan abstrahere fra selve XML'en og arbejde med typestærke objekter i stedet for. Det gør altså tingene meget nemmere.I mit eksempel mangler der dog lige en callback metode i forbindelse med certifikat check, men det kan snuppes fra tais' kode. Det fandt jeg først ud af efter jeg koblede på via Lan i stedet for USB.Jeg arbejder på at lave et assembly der indkapsler logikken omkring Web Service kaldende, således at man som udvikler slet ikke behøver tænke over at det er en Web Service man har med at gøre. Der er dog lige nogle events der driller mig, men det kunne være at jeg skulle glemme det til at starte med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har vedhæftet en solution til Visual Studio 2008, der indholder 2 projekter.NIhc er et classlibrary der indkapsler Web Service metoderne.Derudover er der en lille test applikation der viser hvordan man kalder nogle af metoderne.Jeg har ikke implementeret alle metoder, idet jeg først lige vil se om der kommer lidt respons på det jeg har lavet.Kommentarer og gode ideer er meget velkomne.Med venlig hilsen Kristian [file name=NIhcTestApp.zip size=38056]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/NIhcTestApp.zip[/file]

NIhcTestApp.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for det, det virker jo rigtig godt og hurtigt. Dog er jeg ikke med på hvorfor du i alle overloadede setResourceValue metoder ikke instancierer:WSResourceValueEnvelope ResourceValueEnvelope = new WSResourceValueEnvelope();men blot sætter dem til null? Det giver ikke rigtig mening.Noget andet (mest til teis, der skrev det var lykkedes for ham at bruge koden til wireless): hvordan adresserer I wireless? Jeg synes kun jeg ser de 128 ind og udgange på controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej spliid Du har ganske ret i at det ikke giver nogen mening at sætte WSResourceValueEnvelope ResourceValueEnvelope = null;Det er simpelthen en tanketorsk fra min side.Jeg har kort kigget på de *.vis filer som gemmes fra IHC Visual.Det er blot XML filer, og det er så muligt at sammenknytte de tekster fra projektet (fx 'Lampe over spisebord') til deres pågældende resourceid, således at man kan lave en mere brugervenlig applikation, hvor man ikke behøver kende resourceID.Bemærm at i *.vis filerne angives resourceID som Hex ligesom alle andre talværdier.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for tippet med .vis filerne, her kan man jo nærmest læse i klartekst hvad de forskellige resourceID'er hører til. Jeg har lige prøvet at stille lysniveauet på en wireless dimmer inde i stuen, og den var god nok, min kone begyndte at brokke sig da lyset ved fjerneren kørte op og ned :-)Når jeg kører serviceview og tænder eller slukker noget, skifter det meget hurtigt efter i serviceview. Har I check på hvad det er controlleren sender tilbage når der sker en ændring, f.eks. når et input går højt? Der må være implementeret noget callback-agtigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Umiddelbart kan man ikke bruge events via Web Services, men LK har alligevel lavet noget smart.Med metoden enableRuntimeValueNotifications sender man et array af resources som man gerne vil 'abonnere på'Herefter kalder man metoden waitForResourceValueChanges med antal ventetid i sekunder (typisk 10 sekunder) som parameter. Metoden lytter så på events fra controlleren, og hvis der sker noget returnerer den et svar. Hvis ikke så returneres et tomt svar når ventetiden udløber.For at få det til at virke ordentligt skal man kalde metoden asynkront i stil med:Service.waitForResourceValueChangesCompleted += new IHCTestWinApp.ResourceInteractionService.waitForResourceValueChangesCompletedEventHandler(Service_waitForResourceValueChangesCompleted); Service.waitForResourceValueChangesAsync(10);hvor Service_waitForResourceValueChangesCompleted er navnet på den metode der modtager det asynkrone svar fra Web Servicen.Jeg har fået det til at virke, men de events driller mig når jeg prøver at pakke det ind i et assembly for sig selv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Man kan da nu lave noget rimeligt sejt, med det API. Jeg har dog stadig ikke købt mig en controller, men jeg har nogle ideer til nogle ting man kunne lave, som andre evt kan blive inspireret af.Så kunne man jo rimeligt nemt lave et "optage" program til sit IHC. Hvor man trykkede "record" også tændte og slukkede for sine kontakter, som man ville have det gjort.Man kunne så ende med et lille script, med tænd og sluk tider for det man nu har optaget.Man kunne f.eks bruge det hvis man vil have en realistisk hjemme simulering, som man så nemt ville kunne afspille.Eller hvis man f.eks ikke er så god til at huske at slukke lyset på badeværelset, så kan man aflæse tilstanden af det relæ f.eks hvert 30 sekund, når så det er tændt, så laver man sig selv en lille timer, der slukker efter 5 minutter. Hvis man har en dimmer på lyset, kan man jo efter 5 minutter sætte den til 50%, også 1 minut efter slukke.Jeg vil nok når jeg engang får mig en controller, bruge dette API til at lave et ASP/.Net site, som jeg kan tilgå fra smartphones. Så vil man have en måde nemt at afspille scripts, da jeg nemt kan forestille mig at have flere forskellige scenarier som jeg vil kunne afspille, uden at skulle bruge en batteritryk enhed til det. Jeg ved ikke om det man får fra LK nu har tidsforskydelse i det, men ellers er det en af de ting som jeg syntes godt om. At man kan starte et "script" der tænder lyset et sted på 50%, vente 20 sekunder, skrue op på 70%, samtidig med at man tænder 2 andre steder. Hvordan har i andre tænkt jer at bruge det ? . Jeg kunne godt tænke mig at hører jeres ideer, til hvordan i vil bruge det

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil det kunne lade sig gøre at få api'et til at skrive et tal i en viser? Sådan at man kan regne en reeltime ud fra en puls... Tiden mellem 2 pulser vil jo angive forbruget....http://www.ihc-user.dk/index.php?option=com_kunena&Itemid=34&func=view&catid=7&id=12934Håber i kan se hvad jeg mener :blush:Hvis api'en da kan regne...? (kender intet til programmering..)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey - hvorfor prøver vi ikke at udarbejde et plugin til Homeseer - alle de ting I ønsker jeg kan gøres via Homeseer koblet til IHC. Jeg vil gerne betale min del hvis der er en der vil kode et plugin.Prøv at se listen over plug-ins her (jeg er sikker på at der er hardware I også har) http://store.homeseer.com/store/All-Plug-ins-Alphabetically-C155.aspxher er den kategoriopdelt: http://store.homeseer.com/store/All-Plug-ins-by-Category-C92.aspxSkype -> SMS. Der findes et super skype plugin til Homeseer - så du kan sende SMS, modtage opkald, stemmestyring mv. - er det koblet til IHC kan du styre og modtage status fra dit hus med SMS.Et andet: Sonos/ Logitech Squeezebox - hvem vil ikke gerne kunne starte en playlist fra et tryk på en IHC?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok