Hop til indhold
  • 0

Ang. Tænd af udgang når 1-6 udgange er tændt


Joakim
 Share

Spørgsmål

Jeg har Lavet en udgang som skal tænde når en eller flere i dette tilfælde 6 udgange er tændt og må først slukke når alle 6 udgange er slukket.jeg har prøvet at bruge "4.02.a. OR (eller blok" og den gør sådan set jobbet fint men jeg har en blok "1.2.01.c. Fortrådet simpel dimmer" og der kan jeg jo ikke tage udgangen fra da den kun for en puls på udgangen. derfor mangler jeg en blok eller en tilføjelse til blok 1.2.01.c. som kan lave en udgang som trækker og slipper når lyset er tændt og slukket slukker..På Forhånd TakJoakim

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Den kan bruges ja..men der opstår bare et andet problem da jeg har "Toilet Rute" på hvis dimmer er slukket og jeg tænder via Toilet ruten. hvis jeg så vil slukke på trykket på toilet når jeg går derfra igna slukker lyset men min udgang tænder og jeg skal trykke på knappen igen og så slukket min udgang og først derefter kan jeg tænde mit lys og min udgang tænder?kan dette løsesNu bliver den lidt kringlet sys jeg :DTak indtil videre Joakim

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

McJoakim skrev:

Den kan bruges ja..men der opstår bare et andet problem da jeg har "Toilet Rute" på hvis dimmer er slukket og jeg tænder via Toilet ruten. hvis jeg så vil slukke på trykket på toilet når jeg går derfra igna slukker lyset men min udgang tænder og jeg skal trykke på knappen igen og så slukket min udgang og først derefter kan jeg tænde mit lys og min udgang tænder?kan dette løsesNu bliver den lidt kringlet sys jeg :DTak indtil videre Joakim
Den SKAL bruges. Du skal finde en anden måde at tænde og slukke dit toilet lys på. Lidt svært at guide dig når ikke du uploader dit program.Men pointen er at 1.2.02.a skal være den eneste blok som styrer din lysdæmper. Den blok skal så modtage en tænd og/eller sluk puls fra din toilet-rute-blok.Så vil det virke.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er jo ligetil.1.2.02.a ved selv om den har tændt eller slukket lyset (der er et flag som skifer tilstand) og det gør at du får en status udgang, som kan bruges til din OR-blok. Lysdæmperen giver ikke selv noget feedback, men det holder blokken altså styr på.Når du så sender en ON puls uden om blokken fra din toilet-rute-blok, så ved blokken jo ikke at du tænder lyset og derfor går der kage i det.Din ON puls fra Soveværelse-Kip blok toilet rute skal ikke direkte på lysdæmperens Touch, men ind på 1.2.02.a-Tænd/reguler op (2 tast).OFF pulsen skal ind på 1.2.02.a-Sluk/reguler ned (2 tast).Så får du et program hvor der kun er 1 blok til at styre din lysdæmper, og andre blokke fortæller så lysdæmper blokken hvad den skal.Samme er tilfældet hvis du vil have Sluk Alt funktion på lysdæmperen, så skal det ind over lysdæmper blokken, på samme Sluk indgang som nævnt ovenfor.Så det er bare i gang med at udskifte dine 1.2.01.c blokke ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå, så har jeg sat den op for dig. Men kun dæmperen på badeværelset.Du bør skifte funktionsblokkene til de 2 andre dæmpere du har, som også er på dit rutelys.Håber du nu kan jeg se hvad jeg mener. [file name=forum_joakim.vis size=942478]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/forum_joakim.vis[/file]

forum_joakim.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok