Hop til indhold
  • 0

Blinkende lygter


McenterFreak
 Share

Spørgsmål

HejHar en del 12 volt spots, opdelt i forskellige rum. De er tilsluttet flere 400 UNI dimmere med tilhørende 12 volt trafoer. Der er opstået det problem at de pludseligt begynder at flimre (samlet) når man tænder dem. Venter man lidt og tænder igen, går det måske fint. Der er dog ikke et mønster i det.To af kredsene nu stået helt af, og jeg har afmonteret dem ved dimmeren. Kan det være trafoerne som var et dårligt valg, eller er det måske dimmerne?

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

McenterFreak skrev:

HejHar en del 12 volt spots, opdelt i forskellige rum. De er tilsluttet flere 400 UNI dimmere med tilhørende 12 volt trafoer. Der er opstået det problem at de pludseligt begynder at flimre (samlet) når man tænder dem. Venter man lidt og tænder igen, går det måske fint. Der er dog ikke et mønster i det.To af kredsene nu stået helt af, og jeg har afmonteret dem ved dimmeren. Kan det være trafoerne som var et dårligt valg, eller er det måske dimmerne?
Hej M FreakJeg har ikke en godt forklaring på hvorfor de ligepludselig er begyndt på det, men jeg ved at dimmer 400 kan have problemer med elektroniske trafoer. Jeg har selv for nogle år siden haft et problem med at lyset flimrede, men dette blev løst med en effektmodstand monteret på udgangen på dimmer 400 i tavlen. Jeg vil gerne prøve at finde værdien på modstanden hvis det er noget du vil prøve?Morten
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok