Hop til indhold
  • 0

Anderledes Hjemmesimulering ønskes testet


Gæst IBISystem.dk
 Share

Spørgsmål

Gæst IBISystem.dk

Hej med jer.Jeg har udviklet en ny form for hjemmesimulering der bygger på at den afspiller et hjemmesimuleringprogram som den selv har optaget i installationen.Derved fås en unik funktion og der er ikke nogen der kan gennemskue at den afspiler programmet der er optaget for to dage siden.Der er andre spillere på markedet, der har det indbygget i deres software og jeg har foreslået LK at de burde indbygge en sådant funktion i deres software i controlleren.Optag og afspil, så nemt kan det gøres.Men de lytter nok ikke, så jeg kunne godt tænke mig at lægge den herop for test og ris eller r...Funktion virker således.Der lægges en lille FB optager og afspiler i hver lokalitet,da vi kun optager og afspiler for hver udgang.Der optages kun når skumringsrelæ er ON og der afspilles kun når SIM er ONPrøv selv at se mit eksempel, det giver næsten sig selv.:) [file name=Hjemmesimulering.vis size=277103]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Hjemmesimulering.vis[/file]

Hjemmesimulering.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0

Puha, ved ikke lige hvordan jeg bygger den ind i min indstallation :(skal "Hjemmesimlulering ala Carlo G" bare kopieres ind under hvert rum?indgang for Log = lampested ?indgang for sim = til at starte hjemmsimulatio? indgang for skumrigrele = skumringrele :)Indgang for reset = tast for at resette loggen?gemmer den kun de 2 sidste dage?hvad nu hvis jeg er på ferie i 3 uger :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IBISystem.dk

indgang for Log = lampested ? YESindgang for sim = til at starte hjemmsimulation? YESindgang for skumrigrele = skumringrelæ YESIndgang for reset = tast for at resette loggen? YESgemmer den kun de 2 sidste dage? hvad nu hvis jeg er på ferie i 3 uger Den logger ialt 8 tænd og sluk tidspunkter på hver lampe som den bliver ved med at af´spile indtil du kommer hjem :-)Yes du kobler en Carlo G sammen med hver lampe som du ønsker at optage

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den kan umiddelbart ikke styre DIM300, kan du fixe programmet så den kan styre DIM300 både som 1tast og 2 tast betjent?skal man slette loggen for at optage en ny, eller optager den bare oven i, dagen efter?det kunne være super hvis den optagede hver dag oven i, så ville man få forskellige hjemme simuleringer hver gang.MvhMichael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Den optager når indgang for LOG går on, hvis skumringsrelæ er ON og stopper igen når indgang for LOG går OFF, hvis du så ti minutter senere tænder for lyset igen optager den igen og stopper når du slukker lyset - dette kan gøres ialt 8 gange og fremover vil den anvende disse tider for tænd og sluk indtil du resetter loggen - OK ?Dimmer 300 har ikke nogen tilbagemeldning til system om dens status, så den kan desværre ikke anvendes.Kun alm output samt wireless dimmer eller relæer./Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tror at jeg har fundet et par fejl.Fejl 1:skumrinsrele = OFFIndgang for log = ONSå skrives der sluk tider i loggen, dvs at når den faktisk skulle til at "optage" tiderne om aftene, så er loggen allerede fyldt op i "sluk tiderne"Fejl 2:Hvis man nu har et rum, hvor man normalt kun kommer 1 eller 2 gange i løbet af en aften, så vil der kun være 2 ud af de 8 log pladser som er fyldt.Næste aften når man kommer derind en gang mere, så skrives der på logplads 3, detvs at man kan være uhældig at der er to logpladser som overlapper hinnanden.Detsuden får man et unormalt mønster af sit hus, for den laver jo alle 8 logs før den stopper.mit forslag er:når man starter med at logge, så skriver den en dagdato for denne log, også kan den kun logge denne dato.Hvis så at man resætter log, ja så resettes dato også.Så man kan logge forfra.Fejl 3: Reset funktionen virker ikke,den resetter kun switchne "ON/OFF" den bør også nulstille alle log tiderne.mvhMichael

Hjemmesimulering-c670babf2d903f58ae22e72c8ad467e9.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har prøvet at rette de 3 fejl.men fejl 2, kan jeg kun få til at optage den dato man starter, så hvis klokken bliver over 2359, ja så har den skiftet dato og der kan ikke logges mere...Allan, hvis du ikke vil have at jeg retter i din kode, så siger du bare til, for så sletter jeg self. filen.tak for en super nice hjemmesim.mvhMichael [file name=Hjemmesimulering__rettet_.vis size=309454]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Hjemmesimulering__rettet_.vis[/file]

Hjemmesimulering__rettet_.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har lige lavet en lille udvidelse så den kan bruges til UNI300 dimmer. Da denne dimmer ikke har tilbagemelding så har jeg lavet et flag som fortæller om lampen er tænt eller slukket.Der skal bruges 2 FB"1 lampe m. dimmer (PIR, Skum, Overstyring og Natsænkning)""Hjemmesimlulerings Optager Uni300 TOUCH""Flag LYS" (output 1 lampe m.dimme) skal kobles sammen med "Flag LYS --> Indgang LOG" (hjemmesim blok.)Det er istedet for at bruge den normale "indgang for LOG"Jeg har bibeholdt denne indgang for så kan denne hjemmesimulerings blok bruges til det hele.mvhMichael [file name=Hjemmesimulering_med_UNI300_dimmer.vis size=390959]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Hjemmesimulering_med_UNI300_dimmer.vis[/file]

Hjemmesimulering_med_UNI300_dimmer.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den er rigtig smart.Jeg har testet den på mange måder, endnu i simulering med log og det hele. Den virker bare perfekt - men det ville være dejligt hvis den også kunne forbindes til FB 9.14 Hustilstand.Det vil gøre den endnu mere brugbar.Når det er der, så er den meget hurtigt en del af min foretrukne installation.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hejsatest denneDu skal bare forbinde "9.14. LK IHC Standard Hus tilstand" (#Tilstand)"Hjemmesimlulerings Optager Uni300 TOUCH (12 logs)" (#Hustilstand)træk#tilstand --> #hustilstandSå skulle det virke. [file name=Hjemmesimlulerings_Optager_Uni300_TOUCH__12_logs_.zip size=6681]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Hjemmesimlulerings_Optager_Uni300_TOUCH__12_logs_.zip[/file]

Hjemmesimlulerings_Optager_Uni300_TOUCH__12_logs_.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Hej Dennis og KongedamDejligt at se at I gider og teste min lille blok og selvfølgelig retter i bare i koden, hvis I finder på noget godt som f.eks UNI 300 extention eller finder fejl i min kode :blush: Godt set :-)Stor Hilsen herfraAllan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Hej KongeNår vi så er helt sikre på at NU sidder den lige i skuret, lægger vi dyret op til download her på siden, så andre måske kan få gavn af vores fælles produkt.Glæder mig til at se dine rettelser i morgen, når jeg er i nærheden af en PC med IHC på.Nogen må lave en Online Visual vi kan teste på :-)Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kunne nu godt tænke mig hvis at man kunne lave 2 sim. systemer.1 til weekend og 1 til hverdag, men jeg ved ikke hvor meget kode den controller kan klare.så kunne man lave en kalender med helligdage/fridage.Man er jo altid længere oppe når man har fri dagen efter.der kommer så mit problem ind med min "dato fix"nu kan man kun ligge data i den dag man starter med at logge, så når dagen ender kl. 2359 så er det slut med at ligge data i :(ville gene kunne ligge i til kl. 0300 næste dag.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er høje ambitioner:) jeg følger bare med.UNI300 dimmer er den ikke det samme som UNI400? hvis det er tilfældet skal der stå UNI300/400 - men det kan rettes sammen med trykfejlene;) Jeg tester på livet løst, synes at der skal noget tekst og forklaring på, så den bliver nemmere at bruge i den endelige version - jeg stiller mig til rådighed.Michael: Hvis dit arbejde/fridag/ferie-idé skal udføres, bliver det meget komplekst. Jeg sætter min alarm, og så sættes simulering på automatisk, hvordan controlleren kan overse det, er jeg meget spændt på at se. Det bliver temmeligt komplekst.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Alt kan lave sig gøre "næsten"Jeg er mere bekymret for pladsen i controlleren, vi skal jo helst ikke fylde det hele med denne blok.Jeg har ikke den store efaring med programmering i IHC, men mon ikke Allan kan komme med et bud på om det er muligt eller det er at skyde gråspurve med kanoner.Jeg tror bare at det er for nemt for en tyv at regne ud at folk ikke går i seng kl. 2200 i weekenden.Dennis du er velkommen til at sætte hjælpe tekster på,samt ligge den nye blok over i exembel filen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, Op tidlig her til morgen, det her IHC project gik mig til hovedet i nat, så jeg vågnede kl. 0450 med en vission om at koble weekend simmulering på. Så op med mig og igang med at proggramere det ind.Det var en størrer opgave, da hele koden faktisk skal skrives en gang mere.Her er den så...History:05-01-08:Nyt, nu optager og afspiller den forskelligt alt efter om det er hverdag eller weekend.BUG, Vil gerne have LOG til at kunne optage til 0300 næste dag (weekend)04-01-08:Fejl, rettet reset funktion i orignal program.Fejl, rettet Sluk tider i LOGNyt, lavet så man kun logger for en dag.Nyt, Udvidet LOG til 12 optage/afspille tiderNyt, mulighed for at koble Uni300 dimmer på Nyt, mulighed for sammenkobling af "9.14. LK IHC Standard Hus tilstand" [file name=Hjemmesimlulering_IHC_user.zip size=11025]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Hjemmesimlulering_IHC_user.zip[/file]

Hjemmesimlulering_IHC_user.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share


×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok