Hop til indhold
  • 0

gode idéer til min styring


Jesper Geerthsen Olsen
 Share

Spørgsmål

hej derude, nogen der har nogle gode tips til min styring. hvad den mangler hvad jeg kan gøre bedre osv?søger lidt nogle ting til alle de knapper jeg ik bruger. f.eks i køkken til noget scenarie. så lyset tænder når man skal spise og slukker f.eks andre steder. og til rengøring osv. men måske nogen der kan komme med idéer som jeg måske ik har tænkt på... synes bare der er en masse "huller"havde tænkt mig der skulle være sluk alt alle steder nederst på de tryk jeg har. men det er kun den nederst del. f.eks har jeg nogle steder to ting siddende. der er det kun det nederst tryk i nederste del....så det er ikke "alle" tryk det er nederst. håber det er til at forstå. [file name=house-20100203.vis size=678922]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/house-20100203.vis[/file]

house-20100203.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Jeg har lavet et par simple ting med mit udendørs lys, som jeg er rimelig glad for.Udendørs lyset slukker selv efter 2 timer, så man ikke risikerer at man tænder det ved en fejl, og ikke opdager det. Om sommeren ville der måske kunne gå flere dage inden man opdager at det er tændt.Når jeg trykker på sluk alt i bryggerset, tænden den automatisk udendørs lyset i 2 minutter, hvorefter det slukker igen, så kan jeg lettere finde nøglehullet og bilen.Begge dele rimelig simple ting.Derudover, når jeg tænder lyset i badeværelset om morgenen, tænder den på 20 % og skruer gradvist op til 100 % over de næste 15 minutter, yderst behagelig måde at "vågne op" på, men kræver man har wireless dæmpere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hvordan er det man laver et vækkeur der tænder? hvordan slukker det du har lavet?jeg tænkte på om man kunne få det tændt en tid f.eks 05:40 og hvordan det så skal slukke igen ved jeg så ik? om man kan få det til at slukke i forbindelse med lys på wc? når det tændes?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

står op eller sætter nogen nye tider ind, jeg har bare brugt 2 ur-blokke også skal jeg selvfølgelig lige have monteret mit skumringsrelæ, så lyset ikke tænder når det er lyst, radioen slukker selv og lys hvis det ikker er blevet slukket med sluk alt som tænder lys i gang og uden for med med en trappe automat blok, skal på et tidspunkt have lavet en indikering når den er ved at løbe ud, er irreterende når man skovler sne også lyset går ud

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ved "overfald" tænder sirenen(inde og/eller ude)samt lyset blinker. Det er faktisk efter samme princip som LK har i deres "IHC-STANDARD" hus. Alarm "pakken" er dog tilvalg. Jeg har bare haft en del problemer med IHC-STANDARD, efter at jeg har installeret den nye "firmware". Hvorfor har jeg så gjort det....jo, efter skift fra sommer/vinter - tid 2009, "gik samtlige ,af vore inc-huse, i sort". Fik så en mail fra LK, der fortalte at det var nødvendigt at opdaterer. mvh olesi

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hvordan får jeg lavet sådan i køkkenet at lyset tænder på fuld i f.eks en givet antal min? med kip. En anden knap hvor dimmerne sænkes lidt f.eks ved spisning osv? stadig kip og timer.Hvad kan i mere anbefale?har lavet noget der hedder tændt alt i køkken, ved ik om den kan bruges? [file name=house-20100206.vis size=734317]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/house-20100206.vis[/file]

house-20100206.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har indsat en blok "Fra 100% lys til hyggelys" som måske gør det du mener. Timeren er kun sat til 10 sek. Hyggelys er sat til 60%, men du kan jo selv ændre disse efter behov.mvh olesi [file name=house_20100206.vis size=738797]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/house_20100206.vis[/file]

house_20100206.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

mlyngby skrev:

super idejeg har lavet et vækkeur der tænder lyset i to tempi og tænder for dab-radio samt tilsluttet centralstøvsugeren til ihc så lyset tændes når der skal støvsuges
Hvordan får du Centralstøvsugeren til at tænde lyset ? Er der en "relæ" udgang på din centralstøvsuger du kan bruge til at trigge IHC´n med eller har du måske koblet en "stømsparreskinne" ind imellem til at give signal når der tændes for støvsugeren ?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

JA jeg kunne godt tænke mig en blok der kunne registrere temeperaturforskelle på konen, så man vidste hvornår det er "onsdag". Den skulle i så fald også registrere om der er specielle "tiltag" som er nødvendige, f.eks. ekstraordinær opvaskeaktivitet, eller snerydning af indkørslen. Jeg forestiller mig at et modificeret øretermometer kan fungere som input. En udendørs lydgiver kunne så signalere at det "nu er tid".Det hele skal helst være Wireless

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

mlyngby skrev:

kontaktere der normalt tænder støvsugeren føres til et input modul og støvsugeren trækkes af et output jeg har 3 4 stk udtag rundt omkring huset som så tænder lyset i deres områder hvis det er mørkt nok
Ok, jeg var bare nysgering. Min Central støvsuger er tilsyneladene lidt mere avanceret da den har tænd/sluk og styrkeregulering, samt div. indikator LED indbygget i håndtaget. Det vil derfor være lidt "forkert" at skulle tænde for den på en IHC kontakt på vægen. Det med lyset er smart. Jeg kune også forestille mig nogle et andet senarier der ville være smart at aktivere når centralstøvsugeren kører: sluk udsugning og sæt max. indblæsning på ventilations anlæget.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok