Hop til indhold
  • 0

Brug af wireless Dimmer


Mikael l
 Share

Spørgsmål

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej MikaelVelkommen til siden :) Du kan få 3 forskellige slags wireless dimmere, kombi dimmere, universal dimmere, og dimmere i selve lampeudtaget, se links herunder.HVis du har en eksisterende installation du vil opgradere, hvor der allerede er kontakter og lampeudtag, er det klart lettest at udskifte kontakterne med kombi dimmere.I en helt ny installation er det måske smartere at montere wirelless lampeudtag.Nogle vælger også at montere universal dimmere ude i selve tavlen.Men forklar evt. lidt mere om din installation, så er det lettere at vejlede.http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D6101http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D6103http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D6102

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er en helt ny installation jeg skal til at lave i et hus jeg har købt, der skal sættes istand fra top til tå...Jeg har nemlig altid bare brugt UNI dimmer i tavlen i de huse jeg har lavet på arbejde, og der syntes jeg da egentlig altid der har kunne dække behovet?Så det var mere hvad ideen var med at sætte wireless dimmer istedet for..Og taget i betragtning af hvad et Wireless Lampeudtag koster kan det så overhovedet svarer sig?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så ville jeg nok overveje at montere universal dimmere i tavlenhttp://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D6103De er da vist ikke ret meget dyrere end en UNI dimmer, lampeudtaget og resten er jo stadig det samme.Wireless dimmere har den fordel at du kan få dem til at lyse ved lige så mange fast niveauer som du har lyst til. Det er udelukkende fantasien der sætter begrænsningen.Der ud over kan du selv sætte rampetiden.Eksempelvis har jeg lige lavet lys i mit badeværelse med wireless dimmere, og fået en funktion der gør at hvis jeg tænder lyset om morgenen, tænder lyset på 20 % og derefter skruer gradvist op til 100 % over de næste 8 minutter, så ens øjne har tid til at vende sig til lysetEt lignende scenarie vil du ikke kunne lave med en UNI dimmer.Der er en herinde der har lagt nogle billeder op af hans tavle, hvor han har monteret ca 15 wireless dimmere i en stor kabelbakke ved siden af hans tavke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nope, en udgang i Visual der fortæller om dimmeren er tændt eller slukket.Er en god ting hvis man bruger flere forskellige funktionsblokke til at styre dimmeren samtidig, så risikerer man ikke at den er kommet ud af synkronisering, så en blok ender med at slukke lampen, når den i virkeligheden skulle tænde den, hvis en anden blok har tændt den i forvejen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mikael-l skrev:

Og taget i betragtning af hvad et Wireless Lampeudtag koster kan det så overhovedet svarer sig?
Umiddelbart vil jeg mene at det er billigere med et wireless lampeudtag. For at styre en fortrådet UNI dimmer, kræver det udgange fra f.eks et Output 24. Hvis du udnytter den fortrådede dimmer fuldt ud, kræver det 4 udgange per dimmer, altså et "halvt" output 24 modulEt hurtig opslag på billigihc giver disse priser:Fortrådet Uni dimmer: 50% af 423 (output 24) + 688 (LK IHC uni dimmer 400)899,5 kr per tændingWireless dimmer ø80:649 kr per tændingAltså en besparelse på 250 kr. per tænding.Derudover sparer du også en masse ledning, hvis du vælger at placere Wireless enhederne ude i huset, i modsætning til de fortrådede dimmere, hvor alle tændledninger skal tilbage til tavlen.Derudover kan Wireless enhederne også programmeres mere avanceret i IHC Visual, og man kan få flere til køre synkront.Der er selvfølgelig lidt ulemper. I forhold til Uni 400 dimmeren, som kan belastes med 400W, kan en Wireless Dimmer kun belastes med 250W. (men så er jo godt at man kan få flere til at køre synkront)Da det jo er et trådløst signal, kan der selvfølgelig også blive problemer med at få signalet til at nå rundt i hele huset, men det er sjældent, og kan sagtens undgås ved en fornuftig placering af antennen fra controlleren.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok