Hop til indhold
  • 0

Lækstrøm


Kenn Nilsson
 Share

Spørgsmål

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Seth skrev:

den har vist været oppe førher er et lille linkhttp://ihc-user.dk/index.php?option=com_kunena&Itemid=34&func=view&catid=25&id=5247
Den tråd referer til problemer med et wireless lampeudtag, som har noget elektronik indbygget,som begrænser startstrømmmen, og som generere lidt lækstrøm, men mig bekendt er dette ikke tilfældet i et IHC Output 230 modul. LK skriver lidt om problemet her: http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/nyheder/nyheder/belastning-af-elektroniske-komponenter:
Lækstrømme: Lækstrømme forårsaget af glimlamper eller lange parallelførte ledninger kan få nogle CFL og LED lamper til at blinke eller lyse svagt, når de burde være slukket.
Så umiddelbart vil jeg gætte på at det er lange parallelførte ledninger, som giver problemet.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ups jo det havede jeg ikke lige set... men det er også output modul jeg har, men har hørt den der før, og har efterfølgende haft trukket en treleder ned til modulet fra en membrandåse (pkaj 3*1,5 mellem dåse og spot) og det ligger helt alene og er max 4 meter langt fra sidste spot og til output og der er kun 2 spot... og det er stadig det samme.. meget svagt lys fra begge spot

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jumper68 skrev:

Det med lange parallelførte ledninger tror jeg så ikke på da jeg kun har et output og kun brugt 3 udgange som går hver sin vej. Har prøvet at skifte modulet her til aften, samme problem. Lavenergi pærne har stadig en svag tikken når lystet er slukket.
Ja, men ligger ledningen fra din udgang til lampeudtag ikke i samme rør/kabel en konstant fase? Det er kendt fænomen at man kan måle en spøgelsesspænding på en tændledning, når den ligger parallelt med en konstant fase. Og jo længeren den ligger parallelt jo værre. I en traditionel installation går tændledningen typisk fra lampeudtaget ned til døren, men i en IHC-installation går den fra lampeudtaget hele vejen ud til tavlen. Derved opstår problemet med energispare/led lyskilder hyppigere ved en IHC-installation.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Seth skrev:

ups jo det havede jeg ikke lige set... men det er også output modul jeg har, men har hørt den der før, og har efterfølgende haft trukket en treleder ned til modulet fra en membrandåse (pkaj 3*1,5 mellem dåse og spot) og det ligger helt alene og er max 4 meter langt fra sidste spot og til output og der er kun 2 spot... og det er stadig det samme.. meget svagt lys fra begge spot
Hvilken lyskilde har du i dine spots? Hvis det er energisparepære / LED, har du så prøvet at skifte til en gløde/halogenpære, for at se om det er det samme?Typisk er det lyskilden som er problemet. Nogle gange kan det afhjælpes ved at vælge det rigtige fabrikat eller den rigtige type.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej der er kun en fase en nul og en jord i det kabel jeg har lavet i min test opstilling. Ved en almindelig installation har jeg aldrig set at man ikke kan slukke helt for sit lys eller har sjove lyde fra sine lyskilder. Jeg gætter på at det er relæerne der er problemet, og at det må være et generalt problem. Jeg har da ingen interresse i at gå over til glødepære.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jumper68 skrev:

Jeg har da ingen interresse i at gå over til glødepære.
Nej det var heller ikke meningen. Det var blot som et eksperiement, for at se om de f.eks glødede meget svagt. Men hvis du er sikker på at det er relæet, synes jeg at du skal sende det ind, i stedet for at bruge tid på at prøve de ting vi foreslår.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok