Hop til indhold
  • 0

Hvad bruger du SceneView til?


diskoboy
 Share

Spørgsmål

Hejsa,Er jo ny i IHC-verdenen, men er efterhånden kommet godt ind i det... Har lavet en plantegning over huset med div. lamper så kan jeg tænde og slukke lyset.Hvad bruger I andre SceneView til? - Er det udelukkende plantegninger - Er det "kasser" med de forskellige rumEr den controlleren direkte på nettet så man kan tilgå den udefra?Har set herinde et eksempel på at tælle Kwh via en funktionsblok.Jeg kunne godt finde på at bruge nogle vinteraftener på at lave en fed SceneView, men ved ikke om jeg kommer til at bruge det?(og jo - købte controlleneren med Viewer modulet så jeg havde det - hellere købe stort ind fra starten end at ærge sig bagefter)

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har en ide om at skulle have fat i en touchskærm, som skal sættes op i køkkenet. Denne skærm skulle have både en "outlook kalender" og SceneView kørende.Så kunne familien via skærmen taste ind, så alle har en ide om hvordan ugen skal gå. Samt have et overblik over om ungerne nu har slukket i kælderen eller på 1 sal.Det var hvad jeg har i tankerne om brug af SceneView.Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejMed hensyn til hvad sceneview kan bruges til, er som det meste, smag og behag. Selv har jeg stor fornøjelse at starte sceneview når jeg møder på arbejde, hvilket er tidligt og se huset derhjemme vågne op, efterhånden som kone og unger kommer til live. Og videre se om alle er kommet ud til tiden. Om alarmen er slået til. Det kan man så gøre fra vieweren. Om den er udløst. Om brandalarmen er udløst (forhåbentlig ikke) Om velux vinduerne er lukket eller åbent(Har selv 11!!) Hvor lang tid akvarielampen har været tændt.(Skal jo skiftes i tide) Om badeværelse trænger til rengøring(tæller timer med pir-aktivitet)Om der er kommet post, og hvornår. Om der er nogen der har ringet på, og hvornår. Tæller timer hvor lang tid genveksen har kørt(tid til filterskift).Forbrugsvisning med daglige, ugentlige, mådentlige og årlige statistikker. Bryllupsdagshusker (vigtigt) Flagdagshusker (mange unger på vejen) Om huset er slukket og meget mere. Der er mange muligheder.Og pt kan jeg lige se at en pir ´ene er defekt.Men som så meget andet, så menneskeheden overlevet i lang tid uden....! Men du ved, nice to have. ;) Var en uge på kursus uden pc, og alle overlevede sgu..!Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, som michael3006 skriver så er det i Sceneview man kan sætte mail notifikation op ved diverse hændelser. Tænkte ikke lige på det da indlæget blev skrevet, kun at her var een der virkelig udnyttede mange af IHC´s fortræffeligheder ;) Men så var det at jeg selv ville have en mail når en given hændelse indtraf og jeg ledte efter, hvor pokker er det lige jeg sætter det op henne ? Nå ja, det er jo i Sceneview. Så den er ikke kun til "grafisk" interface.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok