Hop til indhold
  • 0

langt/kort tryk


Jesper Geerthsen Olsen
 Share

Spørgsmål

hej ønsker at lave langt og kort tryk, hvordan er det man gør det? upper min styring, det er udelys og det 6 tryk i bryggers midterste tryk tv. eventuelt.langt tryk skal tænde det konstant og kort skal tænde det i ca 5-10 min?håber nogen kan hjælpe [file name=hus-20091208.vis size=371074]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/hus-20091208.vis[/file]

hus-20091208.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

4.15.a Kort – Lang tryk Anvendes når der er brug for 2 funktioner i en knap. Ved et tryk kortere end 750 ms, gives der en kort puls (50ms) på ”Udgang kort” Og ved et tryk længere end 750 ms, gives der en følg funktion på ”udgang lang”, denne går ”OFF” når indgangen går ”OFF”ps du kan highlighte en FB og trykke på F1 så får du normalt en forklaring hvordan en FB virker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

det er langt tryk der skal være konstant og kort der skal tænde det med timer? er det ik lavet omvendt der?der er lidt rod i den? det er kun seks trukket i bryggerset der skal tænde ude lyset ( ø80 relæ ). og kun det. kort tryk skal tænde i 5 min og langt tryk skal tænde det konstant til det bliver lyst igen, kan den måle det ud for controllerens tid? hvis det er for besværligt kan man så ik lave større timer på det lange tryk f.eks så det lyser i 3-4 timer? det skal fungere over trykket midt venstre på seks trykket i bryggerset. ved ik synes der er rod i den anden styring med den tager noget i et andet rum el er det bare mig? noget i køkkenet?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej jeg skal lige forstå det retDu vil have at 6 tryk midt venstre i bryggers skal tænde udedørs lampe på terrassen.kort tryk 5 minLangt tryk til det bliver lystJeg har lavet det sådan at kort tryk tænder 5 min.langt tryk tænder med kip til kl 8 morgen dette kan slukkes ved at kippe langt tryk ellers kan det jo slat ikke slukkes hvis det ønskes !!det med at følge solen gøres jo bedst ved at have et skumrings relæ jeg ved ikke om der er en sol op/ned tabel i systemet ellers kunne den jo bruges.prøv dette [file name=TEST_hus_20091208-20091210.vis size=392835]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/TEST_hus_20091208-20091210.vis[/file]

TEST_hus_20091208-20091210.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej jeg skal lige forstå det retDu vil have at 6 tryk midt venstre i bryggers skal tænde udedørs lampe på terrassen.kort tryk 5 minLangt tryk til det bliver lystJeg har lavet det sådan at kort tryk tænder 5 min.langt tryk tænder med kip til kl 8 morgen dette kan slukkes ved at kippe langt tryk ellers kan det jo slat ikke slukkes hvis det ønskes !!det med at følge solen gøres jo bedst ved at have et skumrings relæ jeg ved ikke om der er en sol op/ned tabel i systemet ellers kunne den jo bruges.prøv dette [file name=TEST_hus_20091208-20091210-2.vis size=392835]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/TEST_hus_20091208-20091210-2.vis[/file]

TEST_hus_20091208-20091210-2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ja har selv rettet det til og det virker, så tester jeg resten her i weekenden ang. om det slukker kl otte?kan man lave så lyset selv tænder kl 7 om morgenen? i hverdagene og ik i weekenden? og på bestemte dage? altså i jule tiden der tænder det selv om som et scenarie, så lyset køre som det ser beboligt ud.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

det korte tryk virker, det lange har jeg ik fået testet endnu... men trykket i entre, øverst til højre. virker ik. det slukket ik af sig selv og tænder langsomt. hvordan kan det være? mit seneste program. [file name=hus09122009.vis size=415172]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/hus09122009.vis[/file]

hus09122009.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er jo lidt underligt hvis kun det ene tryk i entre øverst højre ikke virker, virker resten af trykkene på denne enhed ? kunne være noget med wireless link.hvad angår tænd sluk og weekend så kan det ugeur jeg har sat ind udskiftes med et mere avanceret ugeur der kan sætte dag for dag.hvad angår det med at tænde lys i feks julen så det ser bebopet ud så skal man egentlig igang med det der hedder hjemme simulering det er ret smart men der skal man lige tænke sig om, jeg er ikke selv nået der til endnu skal igang med det snart :woohoo: men i grundprincip kan man "optage" en alm hverdag og genskabe det så det virker rigtigt.men for at få dit system til at virke basic skal der nok lige styr på alle tryk og lamper så check lige om der er liv i alle tryk, batterier er ok og link er ok, har været ude for at måtte bryde et link og genskabe det for at det wille virke rigtigt.mit anlæg er hardwired så jeg har ikke problemer med dette.¨jan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er jo lidt underligt hvis kun det ene tryk i entre øverst højre ikke virker, virker resten af trykkene på denne enhed ? kunne være noget med wireless link.hvad angår tænd sluk og weekend så kan det ugeur jeg har sat ind udskiftes med et mere avanceret ugeur der kan sætte dag for dag.hvad angår det med at tænde lys i feks julen så det ser bebopet ud så skal man egentlig igang med det der hedder hjemme simulering det er ret smart men der skal man lige tænke sig om, jeg er ikke selv nået der til endnu skal igang med det snart :woohoo: men i grundprincip kan man "optage" en alm hverdag og genskabe det så det virker rigtigt.men for at få dit system til at virke basic skal der nok lige styr på alle tryk og lamper så check lige om der er liv i alle tryk, batterier er ok og link er ok, har været ude for at måtte bryde et link og genskabe det for at det wille virke rigtigt.mit anlæg er hardwired så jeg har ikke problemer med dette.¨jan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hej, har rettet det til midnat. så det slukker der. hvis man nu glemmer at slukke det f.eks når man kommer hjem og får gæster... og lader det stå tæt, så det selv slukker f.eks kl tolv. kan være det skal rettes til tidligere el senere... men det må jeg lige vente at se til det bliver brugt noget mere.ang. jule ur, er jeg lidt mere nysgerrig da vi snart kommer til de dage... Nogen der kan hjælpe lige mere med det? Kan man evt lave en knap til det?Findes der er blok med dato osv? så lys selv tænder på en bestemt dato?ang. trukket til trappe lyset så er det kun det ene tryk der gør det! resten slukker selv efter 6 min som det skal... kom hjem endag hvor det stod tændt og har derefter testet trykket og det slukker ik efter de 6 min som timeren står til.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

det er det der driller men er det ikke lavet på samme måde som de andre tryk? men det er som om at den ik kan modtage rigtig på de tryk... at man skal trykke to gange og så det tryk ved hoved døren ik slukket det... men kan være jeg tager fejl. men man skal sådan trykke to gange før lyset tænder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hvordan ligger man det der hjemmesimulering ind? det er en vis fil? og hvordan virker den på min styring? nogen der kan putte den ind i? og bruge en knap til at tænde det? har ikke nogen skumringsrelæ [file name=hus09122009-20091214.vis size=415097]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/hus09122009-20091214.vis[/file]

hus09122009-20091214.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

er i sikre på det lange tryk virker? synes ik rigtig det vil virke. synes det virker som kort tryk lige meget hvor længe man holder på knappen? lys udendørs, galv. [file name=hus09122009_20091219_hjemsimulering-20091227.vis size=419253]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/hus09122009_20091219_hjemsimulering-20091227.vis[/file]

hus09122009_20091219_hjemsimulering-20091227.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok