Hop til indhold
  • 0

Måle sig til ind/udgange?

inTempoDK
 Share

Spørgsmål

Hej,

Står ude ved en kunde, der har en IHC installation, uden nogen form for dokumentation.

Nogle PIR er taget af, og der jo en del ledere jo, og jeg har fundet + og -, men kan jeg på nogen måde måle mig til hvilken leder er data/trigger ledningen? (har den spænding/null/modstand)? skal den køres lav eller høj (eg. kortslutte den direkte til + eller -) burde det virke?

Jeg har kigget på indgangs modulet, men den leder en hel anden farve, ingen aner hvor der skulle evt sidde en dåse hvor det kunne være forgrenet ud fra...

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

En evt. fysisk dokumentation vil ofte være en udskrift af LK IHC programmet, så prøv at download programmet, og se om der ikke skulle være noget dokumentation der. Yderlig info om hvordan LK IHC fungerer og dokumenteres findes i den udemærkede PDF, som installeres sammen med LK IHC Visual.

En LK IHC indgang er ON, når den er forbundet til 0V. Det vil sige at måler du 24V på en LK IHC indgang, er den OFF, mens den er ON når du måler 0V.

LK IHC har gennem tiden haft flere forskellige PIR. Den gamle OPUS 73 PIR var forbundet direkte mellem en indgang og 0V, uden seperat 24V strøm forsyning. Det har den ulempe at indgangen pulser når PIR'en bliver påvirket. De gamle PIR kan derfor være svære at måle sig frem til.
Monterings vejledning til alle LK IHC produkter incl. de udgåede findes på lk.dk. Bare klik søg og vælg "medtag udgåede produkter"

Har du ikke en kabel søger, med en tone eller signal generator? De kan fåes for et par hundre kr. og er guld værd når man skal finde kabler og ledninger i gamle installationer.

Link til kommentar
Del på andre sites