Hop til indhold
  • 0

Ingen kontakt til noget? Noget liv?

Rasmus7000
 Share

Spørgsmål

ÅHHH Nej...!?

I lettere panik skriver jeg dette indlæg i håb om bare lidt søvn.. 
Ingen nattesøvnen trådte til opdagede jeg pludselig at der ikke var forbindelse via IHC Remote app (Fejl -1004), og lyset på badeværelse (som skulle slukke efter 10 min) er stadig tændt efter det 30. minut.
Ingen kontakter virker, lys i nogle værelser er automatisk blevet tændt...
Jeg kan hverken over min pc på wifi (LK IHC controller ikke fundet, men <192.168.1.3:443> svarer på ping) eller via USB forbindelse få kontakt til controlleren?

Jeg er meget ny i IHC, med lidt hjælp herinde har jeg lært at programmere. Men elektronik og strøm ved jeg intet af. 
Jeg håber jeg kan genstarte controlleren på en eller anden måde men kan ikke finde en hovedafbryder eller noget?
Kan jeg skrue i noget så den mister power, og kan prøve at genstarte?

Jeg har læst om de kan stå af.. men ikke nu vel... Eller er vi fortabt og skal ringe til en elektriker?
Jeg er ret bange for at skrue og fjerne ledninger, for ved absolut intet om det. Men er der håb?

Jeg har vedhæftet billede af hvad jeg er kommet ind til nu. Her kan i også se hvilken controller om strømforsyning der er?
Den lyser i det meste.

20250509_005623.thumb.jpg.58fa4f9cbb57b8effc906cbe7b3637fe.jpg

På forhånd tak.
Mvh. en IHC ejer i panik..

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Det lykkedes mig at slå strømmen fra og til igen, og efter nogle sekunders opstart går controlleren på ny igang ned fast blink. Men desværre stadig uden mulighed for at forbinde til den og kontakter og PIR virker ikke.

Er den helt død? Hvad gør vi nu?

Bør jeg kontakte lokal elektriker hurtigst muligt?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Controlleren kan være stået af, men du har en Visual 2 controller, og de er temmelig stabile. Det er mere Visual 3 controllerne som har en tildens til at stå af på den måde du beskriver. Det er mere sandsynligt at din strømforsyning ikke længere levere 24VDC stabilt.

Når man ikke har forstand på strøm eller elektronik, bør man ikke selv rode i en tavle. Du bør derfor kontakte en elektriker, og kan du ikke finde en med IHC erfaring, kan enhver elektriker fejlsøge på om strømforsyningen virker som den skal.

PS. hvis du ikke ved hvilke sikrings gruppe som IHC installationen sidder på, kan du altid bruge HPFI afbryderen. Man bør alligevel teste den mindst 1 gang om året, ved at trykke på P (prøve) knappen. Udover det, skal IHC installationen være strømløs i mindst 10 sek. for at alle kondensator m.m. aflader.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Der var bare lys i begge dioder på strømforsyningen..?

Men vågnede op til den glædelige nyhed at det hele virkede igen.. :)
Så nu står jeg egentlig mest bare tilbage med lettelse, men også lidt skepsis ang. hvornår det sker igen.

Måske er genstarten alligevel har virket, og jeg bare var for hurtigt med at konkludere der ikke var noget effekt. Nu virker alle knapper og min computer kan igen få kontakt til controlleren. 
Eneste ændring er at tre LED lamper (med egen computerstation (for remote control styring), som ellers har kørt ½ år uden problemer. Nu igen er slukket og umulige at få gang i. Men det var der en elektriker der kiggede på, og der er udfordringen at der er dimmerudtag, som ikke helt vil spille med de installerede lamper. Men indtil i nat virkede det så fint alligevel.

Bør jeg stadig få tjekket op på strømforsyningen og antage at noget er galt?

Link til kommentar
Del på andre sites