SLJ Skrevet %s kl. %s Rapporter Share Skrevet %s kl. %s Hej Jeg har en installation med V3-controller. Forholdsvis ny og uvidende omkring IHC, så bær over med mig og sig til, hvis der er brug for yderligere forklaringer. Har det seneste halve år oplevet forskellige problemer, hvor nogle er gået over af sig selv. Bla. PIR-sensor der reagerer med stor forsinkelse, lys der tænder automatisk igen kort tid efter det er slukket på kontakten, serie af spots (6) hvor kun to lyser (meget svagt og blinker), lys (spots) der tænder med stor forsinkelse eller når andet lys i samme rum tændes. - PIR-sensoren er pludselig begyndt at virke igen uden at jeg har gjort noget. Der er urstyring på, så det tænder på 50% om natten og ikke alle spots. - Den serie af spots der ikke vil tænde fik jeg til at virke igen ved at aktivere hjemmesimulering og slå det fra igen med det samme. - I rummet hvor spots tænder med ca. 60 sekunders forsinkelse er der også urstyring (tænder på halvt blus om aftenen/natten). Det kan jeg ikke løse! - I rummet hvor lyset tænder selv efter et stykke tid efter sluk er der ikke urstyring. Det har jeg heller ikke haft held til at løse! Er der bud på hvad der kan være galt. Tak for hjælpen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret 14 timer siden Rapporter Share Besvaret 14 timer siden Mit første spørgsmål. Er det noget som pludseligt er opstået, og i så fald, hvad har du ændret op til problemets opstående? Andet spørgsmål. Hvor gammel er installationen, og har du selv lavet programmet? De fleste af problemerne lyder mest af alt som "fejl" i programmet i din controller. Jo mere kompleks programmet er, jo større er sandsynligheden for at man over ser et scenarie, hvor en betingelse bloker for det resultat man forventer. Sommetider kan man løse problemet midlertidigt ved at genstarte controlleren, da dette vil nul stille alle betingelser, men problemet kommer højst sandsynligt tilbage, hvis man ikke får rettet den "fejl" der er i programmet. Det problemer du har med lys som tænder af sig selv eller med forsinkelse, kan også skyldes en program fejl, men hvis det er tilsluttet wireless dimme/lampeudtag eller gamle tavle dimmer, kan det også skyldes at dine spot og lamper ikke lever op til minimum belastnings kravet for HW ver. 1 dimmer/lampeudtag eller gamle tavle dimmer. Håber ovenstående hjælper dig videre. PS. Fik du løst det problem du skrev om i December? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SLJ Besvaret 14 timer siden Forfatter Rapporter Share Besvaret 14 timer siden Hej Lars Tak for dit svar! Det meste af det har været et problem tidligere, hvor det gik over af sig selv - efter noget tid. Problemet med at lyset tænder med forsinkelse er nyt. Eneste ændring jeg har lavet i programmet for nylig er en forlængelse af timeout på lyset i et andet rum. Installationen er fra ca. 2017 vil jeg tro. Jeg har ikke selv lavet programmet. Problemet fra december løste pludseligt sig selv dengang, men opstod igen forleden. Denne gang gik problemet over efter at have aktiveret/deaktiveret hjemmesimulering. Det lyder som om jeg skal have kigget på spots/dimmere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret 12 timer siden Rapporter Share Besvaret 12 timer siden Når du har problemer, kan du via ServiceView checke om der er nogle betingelser som ikke er opfyldt i den del af programmet, som giver problemer. Forsinkelse på tænd/sluk af lyset ser man sommetider på wireless dimmer/lampeudtag. Det går somregl over af sig selv efter et par dage, men ellers kan en controller genstart sommetider får det til at forsvinde i en periode. Det samme gælder en genlinkning af dimmeren/lampeudtaget. Det fjerner også sommetider problemet i en periode. SLJ 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts