Hop til indhold

Flere lampeudtag

RORA
 Share

Recommended Posts

Jeg har en eksisterende installation med 3 serieforbundne lampeudtag. 

Er det muligt at skifte dem ud med IHC lampeudtag 1-1 og seriemontere forsyningen på samme måde eller er jeg nødt til at starte forfra, så de kan blive parallelt forbundne?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis der er 230V på lampeudtagne er jeg ret sikker på at de allerede er parallelt forbundne. Hvis det er lavspændings lampeudtag kan de godt være serie forbundene, men så er kablerne sandsynligvis ikke godkendt til 230V. Men alt det kan din elektriker hurtigt afgøre.

LK IHC lampeudtag kan ikke serie forbindes. De skal forbindes parallelt for at fungere. men bortset fra det er LK IHC jo udgået, så medmindre du allerede har en LK IHC controller, vil jeg klart anbefale dig at kigge på et andet produkt.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, RORA skrev:

Jeg kører IHC komponenter uden controller og har lampeudtagene liggende.

Det er til 230V, så tak for afklaring, jeg må kigge på at få lavet dem parallelle i stedet for.

Serie koblede 230V lampeudtag har jeg aldrig hørt om før. Hvis du har 2 230V lampeudtag som er serie koblet, har du kun 115V på hvert lampeudtag, og er 1 pære defekt, vil begge lamper holde op med at lyse. Jeg vil derfor helt klart anbefale dig at du får en elektriker til at kigge på installationen, for det er IKKE normalt og muligvis heller ikke lovligt. De få 100 kr. det koster at få en elektriker til at skifte dine lampeudtag kan hurtigt være tjent hjem i skader somfølge af fejl i installationen.

Link til kommentar
Del på andre sites