HGunder Posted Tuesday at 04:05 PM Report Share Posted Tuesday at 04:05 PM Hej Har for nylig overtaget et hus med IHC. Det fungerer ikke super godt. Lys tænder og slukker tilfældigt (og blinbker ofte) og lyssensorer virker kun sporadisk. Intet oplyst ifm salget. Ikke direkte oplyst at der var IHC i huset og ingenting nævnt om udfordringer med teknikken. Vildt skud, men er det en sag for ejerskifteforsikringen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars1 Posted Tuesday at 05:59 PM Report Share Posted Tuesday at 05:59 PM Om det er en sag for ejerskifteforsikringen, må du tage med den advokat som har hjulpet dig med skødet på huset. På dette board beskæftiger vi os med teknikken, og kan evt. hjælpe med at få dit IHC system til at virke bedre. Nu ved jeg ikke hvordan du definer sporadisk, men at lyssensor ikke altid reager, er ikke noget nyt. Det har alle dage været et problem, ikke bare med LK IHC. Det skyldes at de i 99% af tilfældene er PIR (Passiv Infrarød) sensor, hvilket vil sige at de reager på ændringer i varme, herunder kropsvarme. Dertil kommer at de reager bedre hvis man går forbi dem end mod dem. Og så er der selvfølgelig de blinde vinkler, da deres "synsfelt" svare til det menneskelige synsfelt. Hvis der er dimmer (lysdæmper) i din LK IHC installation, skal du være opmærksom på at de gamle dimmer ikke funger sammen med LED pære. Hvis man sætter LED pære i dem, får man ofte det resultat at lyset blinker. Prøv at vedlægge et par billeder af din el-tavle, og evt. et par tryk, så kan vi hurtigt give dig nogle flere informationer om din LK IHC installation, og evt. fejl kilder for den pågældende generation. HGunder 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersL Posted Wednesday at 08:00 AM Report Share Posted Wednesday at 08:00 AM Jeg tror din oplevelse med at det tænder og slukker tilfældigt kan være fordi der er programmeret "scener". Det gør f.eks. at ét tryk kan tænde lyset på vejen ud til badeværelset. Der kan også være stikkontakter der styres af IHC-tryk. Og der kan være programmeret en timer så lyset slukker efter noget tid. Jeg har selv overtaget et hus med IHC hvor der lavet en masse af ovenstående og det gav først mening da jeg fik en computer på og så hvad der var lavet. Hvis du har tid og mod på det kan det give god mening at sætte en computer på og begynde at lege med det. Husk at tage backup af det program der ligger i controlleren hvis du begynder at rode med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts