Hop til indhold
  • 0

Halogenspots med DimLight tænder, og slukker igen med det samme


Kristian
 Share

Spørgsmål

Hej Users

Vi har haft nogle udfordinger med vores installation. HPFI relæet har slået fra i løbet af natten, jeg har forsøgt at gå baglæns og fandt ud af, at det var IHC anlægget. Det viste sig at strømforsyningen var defekt og den blev skiftet.

Nu er udfordringen så, at lyset i vores køkken ikke kan tændes. Det tænder 1 sekund, og slukker så igen. Kan det have noget med ovenstående problem at gøre? eller er jeg igen bare uheldig og der også er en dimmer der er stået af? 

Det er en Dimlight 600-24/LRIMG_8371.HEICIMG_8371.HEICIMG_8371.HEIC

Håber der er en der kan hjælpe med fejlfindingen :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hverken dimmeren eller strømforsyningen har direkte jordforbindelse, så de kan ikke udløse HPFI relæet. De vil isteddet slå sikringen. Det er ikke usandsynligt at dimmeren og strømforsyningen ikke har overlevet strømsvigtet (gamle elektronik har det med at dø når man tager strømmen til det), eller at det som har udløst HPFI relæet har taget livet af dem.

Men inden du dødsdømmer dimmeren helt, så prøv at skifte lyskilde i lampen og prøv at styre dimmeren direkte fremfor via LK IHC. Bemærk dog at lyskilden skal have en effekt på min. 20VA, så en LED vil ikke fungere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du kan prøve at fjerne lyskilderne i så mange lyskilder at der fortsat er en samlet belastning på min. 20VA og se om det ændre noget. Hvis ikke, så prøv at bytte om så de lyskilder du bruger i første forsøg ikke bliver brugt i andet forsøg.

Den fejl du ser kan skyldes mange ting. Bl.a. over og underbelastning, hvilket du kan udelukke med ovenstående.

Det bedste vil dog være at få en elektriker til at fejlsøge. Han kan erstatte den nuværende installation, med en lampe direkte på dimmeren i tavlen, hvilket også vil verificer at der ikke er noget galt med installationen mellem dimmeren og lyskilderne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok