Hop til indhold
  • 0

Tænd lys med åbning af garageport


spooknik
 Share

Spørgsmål

Hej allesammen,

Jeg har installeret lys i min garage, og jeg vil gerne have dem til at tænde, når garageporten åbner, og/eller en bil er ved at bakke ind. 

Jeg købte PIR 24 V, men den udløses ikke ved bevægelse af garageporten eller biler. Jeg formoder at døren og bilen ikke giver nok infrarød til at det virker. 

Er der nogen der har en god løsning på dette?

Jeg tænkte på en induktiv sensor på garageporten, og så snart døren bevæger sig, åbner sensoren. Kan du bruge 24V sensor som input på IHC?

(Min garageport er ikke forbundet til IHC, ellers ville dette være den klare løsning)

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

En PIR registrer ændringer i varme. De LK IHC udendørs PIR jeg har siddende registrer normalt min bil når jeg nærmere mig min parkerings plads, men ikke altid. Specielt i sommerhalvåret sker det ofte at de ikke registre min bil eller mig når jeg stiger ud. Man kan dog ændre følsomheden på dem, men skruer jeg dem meget længere ned, registrer de også naboen kat om vinteren uden at de samtidig bliver bedre til at registre min bil om sommeren.

Alt kan bruges som input til LK IHC, men sommetider skal man have en galvanisk adskildelse eller overdragelses relæ imellem. Mange garage port systemer har et potentialt frit relæ som kan bruges til at tænde lys med m.m. når porten åbner. Prøv at checke om din garage port ikke har sådan en udgang. Alternativt kan du monter et overdragelses relæ parallet med garage port motoren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok