Hop til indhold
  • 0

Kan scenarier samles..??


Kenneth Wulff
 Share

Spørgsmål

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Er ideen med scenarier ikke at hver gang man trækker et nyt scenarie fra en FB til en komponent, så angiver man hvad komponenten skal (On/Off/25%/100%/0%) for hvert scenarie.Hvordan havde du forestillet dig at gøre det ved kun at trække et scenarie over på en komponent?Som jeg forstår det så vil du undgå at have mere end et scenarie-link under hver komponent, og det kan man ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej WulffDu kan "kun" lave 2-tast dæmpning og/eller 1-tast dæmpning samt kalde sidste niveau og så lige en fast % i et og samme link. Tjeck 1.2.03.d - den udnytter samtlige funktioner på et scenarielink og denne virker desuden også til fortrådet relæ/ wireless relæ (relæ er tændt når dimmer er tændt og slukket ved slukket).ABO

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du har mange komponenter hvor du f.eks. skal give det samme scenarie. Det kunne være ved Sluk Alt. Så kan du kopiere scenarie linket i FB´en og så med piletasterne køre ned igennem de komponenters scenarie der skal være med og trykke Ctrl+v..Det går lidt stærkere end at man skal trække det over med musen…

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ABO skrev:

Hej WulffDu kan "kun" lave 2-tast dæmpning og/eller 1-tast dæmpning samt kalde sidste niveau og så lige en fast % i et og samme link. Tjeck 1.2.03.d - den udnytter samtlige funktioner på et scenarielink og denne virker desuden også til fortrådet relæ/ wireless relæ (relæ er tændt når dimmer er tændt og slukket ved slukket).ABO
Det er faktisk 1.2.03.d jeg har taget udgangspunkt i og tilrettet/udviddet med flere funktioner, i alt 6 stk:ØH: Kip 100%/0% - så der altid er en knap der tænder 100%ØV: Kip 30% - når man skal ind til børnene om nattenNH: Tænder på sidste niveau + reguler opNV: tænder på sidste niveau + reguler nedØV (langt tryk): Tænd 80%, dæmper til 0% over 30 min - BørnetimerEn knap i soveværelset: Venter 15 min, dæmper derefter til 0% over 30 min.Det er muligt jeg har programmeret det lidt bøvlet, men funktionaliteten virker, jeg er bare endt op med 6 scenarier, som jeg skal trække over hver gang. Dvs, jeg skal huske på alle de forskellige niveauer, rampetid osv for alle 6 scenarier.Måske er det noget helt andet jeg skulle have gjort, jeg ville gerne have en FB med alle 6 funktioner, men en række indgange jeg kan sætte div kontakter til og en enkelt udgang jeg kan trække over til lampestedet, uden at skulle indtaste rampetid og lysniveau osv osv 6 gange hver gang FB'en benyttes.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok