Hop til indhold
  • 0

Matter support i Wiser Gateway


TomBjerre
 Share

Spørgsmål

Jeg har en LK Wiser Gateway med firmware 1.62.4 (vist under "Indstillinger", "Besked") og som viser Firmware version 10.99.3 og produktversion 1.5.0 når jeg søger efter opdateringer (der er ikke nogen, seneste kom for et par uger siden).

Jævnfør denne side: https://www.lk.dk/professionel/produktoversigt/intelligente-systemer/wiser-smart-home/sortiment-og-funktioner/faq/ er det min forståelse at Wiser Gateway understøtter eller vil komme til at understøtte Matter her i foråret 2023  - er der nogen der ved om den nuværende version understøtter Matter Bridging, og hvis ikke hvornår det så kan forventes at komme?

Jeg har prøvet at installere Home Assistants Matter server som i seneste version skulle understøtte Matter Bridges, men jeg kan ikke se nogen Matter Bridges på mit netværk. Er der nogen der har eksperimenteret med dette (som ligner en lovende åbning af det meget lukkede Wiser system)?

 

Dbh7Tom

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Tom

Jeg kender ikke planerne for support af Matter på Wizer platformen. 
Men Wizer er ikke helt lukket. Jeg har i samarbejde med Schneider Danmark, dygtige frivillige udviklere i DK og Dresden Electronics i Tyskland etableret mulighed for integration til ConBee II ZigBee stick og dermed deConz. Det fungerer både via Home Assistant og openHAB, og du kan se eksempel her.
Stort set alle Wizer enheder kan parres med dette sw, og parringen med LK Wiser Gateway skal således ikke benyttes, hvis man vælger denne fremgangsmåde.

Faktisk har jeg en ekstra ConBee II ZigBee usb stick til salg, hvis du eller andre er interesseret. Hvis ja, så send en PB.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Ejvind

Tak for svar. Den mulighed kender jeg godt, men jeg vil foretrække at beholde gateway’en af flere årsager. For det første fordi min hustru har lidt højere oppetidskrav til den primære funktion af lys kontakterne end jeg pt har på Home Assistant, men også fordi at Gateway’en giver simpel adgang til firmware opgraderinger og endelig gratis remote adgang via deres udmærkede app.

Derfor vil min foretrukne løsning være at bevare gateway’en hvor jeg har ca 50 kontakter og lampeudtag koblet op. Det er reelt kun en enkelt kontakt jeg gerne ville have til at trigge en hue lampe så jeg kunne slippe af med det ekstra hue panel med LK tangenter.

Fortsat god søndag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok