Hop til indhold

IHC styring på Harmony 1100 (med RF)


Recommended Posts

HejsaJeg har købt en Logitech Harmony 1100 m/RF og kan se at man kan adde IHC komponenterne via softwaren som følger med men kan ikke lige få det til at spille hvad kræver det ?Der bliver skrevet noget om hexkoder som skal addes, i tråden som Baronen omtaler her http://website.ihc-user.dk/index.php?option=com_kunena&Itemid=34&func=view&catid=20&id=3784Men som kan se er det jo Harmony One uden RF hvor det altså kræver et IR IHC modul...Er der nogle der kan hjælpe mig med dette er jeg ovenud taknemmelig... :)På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

Såfremt at du kan indlæse de gamle IR signaler fra en IR remote til IHC, så burde det virkeMen kan denne model styre f.eks B&O, da IHC IR er i samme høje frekvensbåndmen du skal have en IR modtager til systemet, hvis du ikke har det...

Link til kommentar
Del på andre sites

IBIT skrev:

Såfremt at du kan indlæse de gamle IR signaler fra en IR remote til IHC, så burde det virke
Så det du siger er at jeg skal have købt mig en IR fjernbetjening fra LK, kan man evt. bare programmere fra en wireless remote eller hva den nu hedder den som du bare paire med controlleren, har ikke en men har set den hos en nabo, eller skal det være en special remote fra LK ?
Men kan denne model styre f.eks B&O, da IHC IR er i samme høje frekvensbåndmen du skal have en IR modtager til systemet, hvis du ikke har det...
Har lige snakket med Logitech Harmony support i UK og han siger at der ingen problemer er med at styre B&O produkterne så længe jeg har den RF/IR converter/extender fra Logitech og den har jeg også.Links til de to produkter jeg har fra Logitech:Harmony 1100http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/devices/4708&cl=dk,da?WT.ac=mb|5902||hp&creative=13092Harmony® RF Wireless Extenderhttp://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/devices/378&cl=dk,daSe kompabilitetslisten fra Logitechhttp://myremotesetup.com/EasyZapper/New/Main.asp?WebProcessAction=Start&ReturnUrl=%2FEasyZapper%2F.%2FNew%2FProcSpice%2Flanding.asp&ClassId=PrSpice.ProcSpice&RelativePath=ProcSpice%2F
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej,Du skal have fat på en ældre IR remote med 16 kanaler og el nummer10 86 018 141 for at snuppe IR signalerne, du kan IKKE bruge den nye wireless remote på 8 kanaleralle de gange jeg har skulle lave en universal remote af forskellige fabrikater, har det altid været noget værre møg (så er du advaret) at få det til at virke - så var pulstogne forkerte eller så var det timeingen, der gik skoven, så det er op ad bakke........kender deres UK support IHC fra Square D, der var på markedet derover til 2008...?

Link til kommentar
Del på andre sites

IBIT skrev:

Hej,Du skal have fat på en ældre IR remote med 16 kanaler og el nummer10 86 018 141 for at snuppe IR signalerne, du kan IKKE bruge den nye wireless remote på 8 kanaleralle de gange jeg har skulle lave en universal remote af forskellige fabrikater, har det altid været noget værre møg (så er du advaret) at få det til at virke - så var pulstogne forkerte eller så var det timeingen, der gik skoven, så det er op ad bakke........
Jeg har også rodet meget med den allerede for at få den til at spille med alle de enheder jeg har TV,DVD,Xbox,Dreambox osv. så er med på udfordringen :)
kender deres UK support IHC fra Square D, der var på markedet derover til 2008...?
Nej kender ikke denne hvad er det ?
Link til kommentar
Del på andre sites

Man kan da også bare gøre Beo4 til en universal fjernbetjening. [img size=534]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/TT455_RT238.jpg TT455-RT238 som den hedder kan gøre beo4 eller Beo5 og en masse andre til universal fjernbetjening. Enheden har indbygget ir sender/modtager samt mulighed for eksterne ir sender/modtagere. 2 digitale indgange. Jeg har også talt med dem om at få TT455-RT238's RS485 udgang til at kommunikere med IHC controlleren direkte, han har bare brug for at der er lidt flere der kunne ønske denne funktion. http://www.lintronic.dk/TT455-RT-238.htmHilsenMorten

post-2429-13549256762065_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej,Jeg har tidligere selv rodet med michael´s gode produkter, men dengang gik det i skovet pga ennoget uforstålig software, men det kan jo være blevet bedre......:-)Jeg ville nok ikke gå ad RS 485 vejen, da den er låst sønder og sammen af LK, så den er ikke vejen frem.samt at du vil max kunne få 8 bit, såfremt at du kan "simulere" et voicemodem i controlleren via RS485Der ligger et lille firma i jylland, der er superhardcore til denne RS 485, da de har lavet et SMS modemtil denne port, de kunne måske kobles på jeres projekt mod en passende betaling

Link til kommentar
Del på andre sites

Har netop fået en mail fra LK omkring ovenstående emne...

Vi har testet funktionaliteten af Logitech Harmoni 1000 universalfjernbetjeningen sammen medLK IHC Control.Vejledningen er lavet til Harmony 1000, men fremgangsmåden er den samme for andreHarmony Universalfjernbetjeninger som benytter Logitech Harmony Remote Software tilopsætning.Fjernbetjeningen er blevet forsøgt at lære standard IHC IR modtager koderne, uden held. Denacceptere koderne men IR modtageren vil ikke reagere på kommandoerne. Som alternativ,blev B&O protokollen, som ligger standard i Logitechs database, valgt til styring, dette virkede.Dvs. for at kunne benytte Logitech Harmony 1000 sammen med LK IHC Control, skal deranvendes en B&O IR modtager, type 506 D 6501 eller 507 N 0036.Opsætning af fjernbetjening i Logitech Harmony Remote Software.
Det vil prøve at arbejde videre med
Link til kommentar
Del på andre sites

Cool, så når deres egen IR koder til IHC ikke virker, bruger de bare B&O light koderneSmart, bortset fra at KUNDEN skal købe en ny IR modtager for at få det til at virke...Gud ved om de vil tage det som en reklamation og ombytte den til den anden model.....?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok