Hop til indhold
  • 0

Styrring af lysniveau afhængig af valg


Niels1354922236
 Share

Spørgsmål

Hej forumJeg har et lille problem jeg skal have hjælp til at grejeI et lokale ønskes følgende:manuelle betjeningsfunktioner:1. sluk al belysning2. tænd/sluk almen belysning 200 lux3. tænd/sluk særbelysning4. trinløs regulering af belysningsstyrken for almen belysningautomatiske funktioner:1. sluk al belysning ved registrering af ikke tilstedeværelse i mere end 15 minutter2. automatisk regulering efter dagslys til normalt niveau for undervisningslokaler.3. ved tænd af projektor skal tavlelys slukkes (hvis det er tændt) og almen belysningdæmpes til ca. 50 lux4. ved slukning af projektor skal almen belysning reguleres op til normalt niveau.Mit problem består i, at jeg skal tage højde for dagslysindfaldet. Dermed mangler jeg en form for anden controller der kan fortælle om der der f.eks. er 100 eller 200 lux og om der skal skruges op eller ned.Hvordan kan jeg løse denne opgave?:cheer:

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

se på servodans hjemmeside. de har hvad du søger... de har et lille relæ som gør det for dig.http://www.servodan.dk/Products/Luxstat/Productguide/Dim.aspxHar selv med held fået relæet til at virke sammen med ihc. så hvis du ikke bare kan bruge relæet, så skriv så skal jeg prøve at forklare hvordan det er bygget sammenmvh ulrik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej UlrikTak for hurtigt svar til jer begge78-050 virker jo fantastisk til den opgave.Der skal være en del flere funktioner i installationen, så en controller med en stribe I/O moduler er nødvendig.Hvordan lver jeg bedst/nemmest overdragelsen imellem Controller 1 og 2.Med relæer eller kan jeg bruge outputs direkte fra IHCen?Det er jo forskellige strømforsyninger :dry: På forhånd takNiels

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu skriver du 2 controllere? mener du IHC-controllere?Jeg har bare brugt et 230v udgangmodul til at "trykke" på på servodan-modulet. og så har jeg brugt nogle indgange til at se om hver kanal er tændt eller slukket. mener også at jeg har sat et uotput på hver kanal. så jeg kan slukke dem i ihcénMvh Ulrik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Unotech laver en enhed i Fuga som hedder DLU-10. Dette er en 1-10V styring afhængigt af Lysindfaldet. Den kan monteres direkte på Dimmer 600CR, Dimmer 1000LR, Dimlight 10-CR, Dimlight 10-LR lysdæmpere og den kan også monteres på et IHC 1-10V input modul som derefter forbindes til en af ovennævnte lysdæmpere. Dette giver lidt flere funktioner. Unotech har også andre spændende produkter som kan bruges i forbindelse med lysdæmpning.http://www.unotech.dk/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=239HilsenMorten

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok