Nikolaj Christensen Skrevet April 28, 2009 Rapporter Share Skrevet April 28, 2009 Hejsa,Er der nogen der ved, om man kan bruge simple ethernet splittere til at overføre 2 forskellige IHC-net signaler over en stikdåse? (f.eks TV og Net).Nogen lignende denne:http://www.thefoa.org/tech/ref/premises/splitter1.jpgPå forhånd tak. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret April 28, 2009 Rapporter Share Besvaret April 28, 2009 Som jeg har skrevet tidligere er det muligt at få to ethernet forbindelser med et enkelt RJ45, men det er maksimalt 100 mbit. Ønskes 1000 mbit skal alle ledere bruges Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret April 28, 2009 Rapporter Share Besvaret April 28, 2009 Overså lige at du ønskede både TV og Net. Det er jeg sikker på også kan lade sig gøre. Jeg har tidligere målt på hvilke ledere der blev brugt i et antennekabel, og det var, så vidt jeg husker meget få, men jeg må lige måle igen i morgen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nikolaj Christensen Besvaret April 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2009 Tak MCF - var ikke sikker på, at det også kunne lade sig gøre over IHC. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret April 29, 2009 Rapporter Share Besvaret April 29, 2009 Antenne delen bruger RJ45 skærm og ben 8 til Antenne skærm. Ben 7 bruges til antenne "inderledning". Så ben 1 til 6 er ledig. Jeg ved dog ikke om det har betydning for antennemodulet at der kommer strøm på ben 1 til 6, men jeg tror det ikke. Du skal forøvrigt være opmærksom på at det bliver max 100 mbit, idet Gigabit bruger 8 ledere+skærm Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nikolaj Christensen Besvaret April 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2009 Tak for det - jeg prøver at anskaffe mig én og melder tilbage. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret April 29, 2009 Rapporter Share Besvaret April 29, 2009 Jeg tænket mere på at du skulle lave det selv. Skriv hvis du vil vide hvordan jeg havde tænkt mig at bygge kablet op Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret April 29, 2009 Rapporter Share Besvaret April 29, 2009 Du kan ikke bruge den viste splitter (der er ingen skærm) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nikolaj Christensen Besvaret April 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2009 Ok - har ikke lige udstyr til at crimpe selv. Prøver med denne og ser hvad der sker:http://getmore.dk/Product/Sandberg/503-54.html Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret April 29, 2009 Rapporter Share Besvaret April 29, 2009 Ja men det kommer ikke til at virke. Benforbindelserne passer ikkeSkærm+Ben 8 og 7 er TV og du skal bruge ben 1,2,3 og 6 til ethernet. Kan kun laves med eget kabel Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret April 29, 2009 Rapporter Share Besvaret April 29, 2009 Og man skal forøvrigt ikke crimpe. Det er bare en tang der klemmer RJ45 stik. Kablerne skal være STP (altså skærmede). Brinck har nogle færdige (krydsede) kabler man kan klippe op, til ingen penge Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten1354922249 Besvaret May 11, 2009 Rapporter Share Besvaret May 11, 2009 HejMan kan også købe en cat5e skærmet samledåse og så selv lave forbindelserne i den. [img size=280]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/Malmbergs_5148916w.jpg HilsenMorten Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret May 11, 2009 Rapporter Share Besvaret May 11, 2009 mwi skrev:HejMan kan også købe en cat5e skærmet samledåse og så selv lave forbindelserne i den. [img size=280]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/Malmbergs_5148916w.jpg HilsenMortenKunne være rart med et lille link:) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten1354922249 Besvaret May 11, 2009 Rapporter Share Besvaret May 11, 2009 Denne er fra Malmbergs Elektriska som er en el grossist. Den kan findes på deres hjemmeside malmbergs.dk og koster kr.25,50 excl. moms hvis du ikke har adgang til at handle der kan den bestilles hos en elektriker. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Brian Vestergaard Besvaret May 26, 2009 Rapporter Share Besvaret May 26, 2009 McenterFreak skrev:Antenne delen bruger RJ45 skærm og ben 8 til Antenne skærm. Ben 7 bruges til antenne "inderledning". Så ben 1 til 6 er ledig. Jeg ved dog ikke om det har betydning for antennemodulet at der kommer strøm på ben 1 til 6, men jeg tror det ikke. Du skal forøvrigt være opmærksom på at det bliver max 100 mbit, idet Gigabit bruger 8 ledere+skærmHar du ikke en tegning over dette ?For det kan vel så også lade sig gøre at skifte til dobbelt Rj45 udtag, feks. lige som denne http://www.dansk-el.dk/product.asp?product=57 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts