Hop til indhold
  • 0

XML programmering af produkter og FB :-)


Jan charington klein
 Share

Spørgsmål

Kunne godt tænke mig at lærer hvordan man programmere både FB og produkter selv... Har nærstuderet flere af de orginale fra Visual men savner viden om f.eks. syntas, xml sproget, tegn og koder????Er der et sted hvor man kan læse sig til det? Har meget flar for programmering, bl.a. html, Programmering og brænding af PIC og lidt C men er ren autodidakt :-) Måske kunne man bruge lidt kræfter her på IHC-User i dette forum eller et udvidet og starte med lidt små programmering i XML eller nogle hint?På forhånd tak...Jan c. Klein...

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tja, jeg har da på et tidspunkt lavet en guide til hvordan du kan lave et nyt produkt selv. Den ligger stadig under "Hjælp & Guides".Men da der kom opdatering af IHC firmware, gav det lidt problemer.Hvis man har brugt nogle af de filnavne som den bruger efter opdateringen, så kunne man ikke overføre projektet til controlleren. Og controlleren låste faktisk lige efter opdateringen.LK mener i hvert fald at det var det der var problemet.Men eftersom jeg har prøvet med andre controllere hvor der kun var standard produkter i, og den gjorde det samme, tror jeg nu ikke helt på det :)(Hvis folk har dette problem, så bare smid et tomt projekt ind før opdatering af firmware!)Nok om det... Ud fra min guide, burde du kunne se lidt logik i det, jeg brugte selv en del tid på at teste, og se hvad de forskellige kommandoer gjorde.Desværre har jeg ikke tiden til at lave den slags, ellers havde jeg meget gerne været med til at gå dybere i det, og finde ud af hvordan det hele hænger sammen.Men held og lykke med projektet :)PM mig hvis du har brug for flere oplysninger, da jeg meget sjældent er herinde for tiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej JacobJeg vil så godt lige sige at jeg IKKE tror at dette var grunden til at controlleren låste, men det er jo en nem "affejning" fra LK´s side.....:-)Så selv problemet med controllerlåsning, men efter en ekstra firmwareopdatering, virkede controlleren 100% igen....Og er der nogen der XML hacker mit program, så er det undertegnet.....:-)Lige nu er jeg ved at kode en termihc løsning i xml og det er bare nemmere i XMLBlueprint end i Visual.....:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej FlemmingNej, jeg koder mine projekter til TermIHC i XML istedet for via softwarenDet går "lidt" hurtigere at lege på den platformJeg kan ikke have et tilbud på 4995kr for en TermIHC konvertering, hvis man ikkekan cutte lidt corners på tiden........:-)Da jeg startede med dette TermIHC konvertering, tog det mig ca 4 timer prprojekt, nu er vi nede på under en time, så hænger tingene bedre sammen....med et overhead på 700kr pr installation

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej FlemmingDer ligger et lille firma i Jylland, der har lavet et RS485 SMS modem til V2controlleren.Jeg har deres produkter på lager og venter bare på at min webshop bliver klartil at jeg kan sælge produktet der.De er hardcore til denne port og kan måske hjælpe mod betalling.....?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

IBIT skrev:

Jeg vil så godt lige sige at jeg IKKE tror at dette var grunden til at controlleren låste, men det er jo en nem "affejning" fra LK´s side.....:-)Så selv problemet med controllerlåsning, men efter en ekstra firmwareopdatering, virkede controlleren 100% igen....Og er der nogen der XML hacker mit program, så er det undertegnet.....:-)
Jeg har oplevet flere gange at der skal 2-3 opdateringer til før det hjælper.Min løsning på problemet er at smide et helt tomt projekt i controlleren lige før opdateringen, alle de gange jeg har gjort det, har jeg ikke oplevet problemer ;)Jeg kom for nogle få dage siden, til at lægge en gammel backup ind i en controller, og det var en af dem hvor jeg selv havde lavet produkter til, men det virkede fint, så nej, jeg tror bestemt heller ikke på det de siger, de er nok bare bange for at nogle mennesker begynder at klare sig selv, i stedet for at få LK til at lave tingene. (Hvilket jo alligevel er svært at få dem til!)Jeg har 3 gange forgæves prøvet at få dem til at komme med en firmware hvor der ikke er login på websceneview... Hvilket jeg nemlig meget gerne vil undgå ;)Hvis man ikke har det, så kan man, ved hjælp af simpel html, lave et stort flot webinterface hvor du kan styre lige så mange controllere som du har lyst til.De gider jo stadig ikke komme med en løsning på samenkobling af controllere.(Ja, undskyld jeg endnu en gang lukker lidt brok ud, men sådan er det altså når jeg kommer til at snakke lidt om LK)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Åh JacobVi kunne bruger timer på at snakke om LK og deres "manglende indsigt" i at bevæge IHC bare lidtvæk fra massemarkedet og IHC Standard......:-)De burde lave en PROIHC løsning, for de kunder der gerne vil betale det som det kosterat få de ekstra ting, der skal til for at løfte IHC op i verdensklasseNæ, de nok deres tid på at klargøre markedet på KNX, der jo gammel vin på nye flasker, EIBGud ved hvad der sker på IHC området, når dette "nye" IBI system rammer markedet fra LK og hvorledesde vil prissætte det i forhold til IHC.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tja, selvom LK er "lidt" tunge i det, så vil jeg stadig hellere lave IHC end EIB, SmartHouse og LON, jeg synes det er meget sjovere :)Jeg har desværre ikke nok teknisk viden til at gå i gang med at fjerne sådan noget password beskyttelse, men det ville være det helt perfekte, for så kunne man lave links til hver eneste knap ;)Så bruger man bare ip-adresserne til at bestemme hvilken controller det er.(Nu sidder jeg så også får en idé, skal lige se lidt på nogle sessions eller cookies, kan jo være man kan sætte dem på en anden måde, så den hele tiden tror man er logget ind.)Jeg har mindst 4 kunder som vil ha' den løsning når den en dag kommer :)De 2 af dem vil næsten betale hvad som helst for at få den.Jeg er blevet "truet" med et KNX-kursus af min chef, så det skal jeg jo nok på en dag.. Jeg er da også spændt på at se hvad og hvor meget de har ændret. Eller om det bare er nyt klistermærke på forsiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok